KIA Motors Corporation

Kia Motors Corporation spada među najuspešnije globalne automobilske kompanije sa naglaskom na kvalitetnim automobilima za mlade u srcu.

Kompanija osnovana 1944. godine ima čak 15 fabrika automobila u deset zemalja širom sveta, a godišnje proizvede više od 2,5 miliona vozila, koje prodaje i servisira kroz razgranatu prodajno-servisnu mrežu u ništa manje nego 172 zemlje sveta. Kompanija se posebno ponosi evropskim automobilskim pristupom. Zbog toga je sedište kompanije Kia Motors Europe u Frankfurtu (Nemačka), gde je takođe i dom modernog Kijinog dizajnerskog centra.

Ključnu ulogu u razvoju svih vozila marke Kia, namenjenih evropskom tržištu, predstavlja i istraživačko-razvojni centar u obližnjem Rüsselsheimu.

Dizajn

Dizajniranje modela marke Kia odvija se pod vođstvom svetski poznatog dizajnera Petera Schreyera, koga automobilska javnost poznaje kao oca Audija TT i nove generacije Volkswagen Beetle-a.

Schreyer je pre dolaska u Kiju u razdoblju od 1994. do 2002. godine prvi čovek Audijevog dizajna, sve do sredine 2006. godine vodio je dizajn Volkswagena.

Pogledajte video o dizajnu

Evropsku kreativnost Kijinog dizajnerskog centra dopunjava dizajnerska ispostava u Kaliforniji.

Nagrade

Kijinu izvanrednu dizajnersku nadarenost potvrđuju brojne evropske i međunarodne dizajnerske nagrade. Kia je po mišljenju nemačkog Udruženja dizajnera (Rat für Formgebung) apsolutni pobednik takmičenja Automotive Brand Contest za najbolji automobilski dizajn.

Kia je u kategoriji dizajn robne marke, gde se ocenjuje dizajn marke kao celine, ocenjena kao »najbolja od najboljih«. U kategoriji eksterijera, gde je u centru pažnje automobil kao takav, pobedničku lentu nose čak tri Kijina modela: sportski terenac Sportage, Rio in Optima.

Optima i Sportage takođe se mogu pohvaliti prestižnom nagradom red dot design award, gde je bila Optima izabrana za najbolju od najboljih, kao i titulom iF product design award za industrijski dizajn.

Jedna od najsavremenijih fabrika u Evropi

Izrazito evropsku orijentaciju Kia dopunjava modernom fabrikom u slovačkom gradu Žilina. U njenu izgradnju je korporacija Kia Motors uložila više od milijardu evra. Proizvodni kapacitet veoma napredne i sa 300 najmodernijih robota opremljene fabrike dostiže čak 300 hiljada vozila godišnje.

Na tekućim trakama slovačke fabrike, koja sa ekološkim certifikatom ISO 14001 spada među ekološki najprihvatljivije objekte s naprednim upravljanjem proizvodnjom i otpadom, nastaje velika većina evropskom tržištu namenjenih modela - cee'd, vrhunski sportski terenac Sportage i svestrani monovolumen Venga.

Kijina evropska pripadnost nastavlja se regionalnim skladištima rezervnih delova u vrijednosti preko 100 miliona evra i već pomenutim istraživačko-razvojnim centrom u Rüsselsheimu u kome se odvija razvoj automobilskih komponenti, na čelu sa modernim dizel motorima.

Vrhunska tehnologija

Moderni pogonski agregati Kiju stavljaju na tron proizvođača automobila sa najnižom potrošnjom goriva, na čelu sa Riom u verziji sa 1,1-litarskim dizel motorom i njegovom prosečnom potrošnjom od samo 3,2 l/100 km i najnižim emisijama ugljen dioksida (CO2) od samo 85 g/km.

Da Kijin evropski razvojni centar spada među najbolje na svetu potvrđuju i ostali Kijini modeli, koji se baš kao i Rio mogu pohvaliti ekološkim certfikatom ISO 14040.

Za sticanje certifikata koji daje TÜV Nord ključnu ulogu igraju efikasni motori sa niskom emisijom CO2 koje Kia razvija u evropskom razvojnom centru i proizvodi u jednom od tehnički najnaprednijih automobilskih pogona u Evropi, u slovačkom gradu Žilina.

Podrška sportu

Kia je zvanični automobilski partner Svetskih i Evropskih prvenstava u fudbalu i glavni sponzor čuvenog teniskog Grand Slam turnira Australian Open. Španac Rafael Nadal, trenutno drugi reket sveta je Kijin globalni sportski ambasador. Kia je već nekoliko godina sponzor košarkaške lige NBA i ABA, a u 2011. godini potpisala je sponzorski ugovor sa NBA zvezdom Blakom Griffin-om. Iako tek zakoračio u dvadesete Griffin je postao planetarno poznat nakon što je na spektaklu All Star zakucao preskočivši Kijinu limuzinu Optima i na spektakularan način pobedio u tom prestižnom i vrlo atraktivnom takmičenju.

Slogan kompanije Kia Motors Corporation »The Power to Surprise« predstavlja globalnu pripadnost proizvodnji automobila koji modernom tehnikom, naprednim rešenjima i neprestanim inovacijama premašuju očekivanja kupaca i, između ostalog, zahvaljujući revolucionarnoj 7-godišnjoj garanciji predstavljaju najbolji izbor za Vaš novac.