Sve novosti

25. 07. 2014

- Američko udruženje industrijskih dizajnera Kiji je dodelilo dve nagrade IDEA za dizajnersku izvrsnost u kategoriji prevoza
- Kia dobila srebrnu IDEA za atraktivni kocept GT4 Stinger i bronzanu IDEA-u za neobičnog crossovera Soula

Kia Motors je, prvenstveno zahvaljujući vrhunskom dizajnu, u zadnjih nekoliko godina stekla veliki ugled. Nedavno joj je američko udruženje industrijskih dizajnera (IDSA) dodelilo dve prestižne dizajnerske nagrade. Kia je u kategoriji prevoza osvojila međunarodnju nagradu za dizajnersku izvrsnost (IDEA) za konceptno vozilo GT4 Stinger  (srebrno priznanje) i Soula (bronzano priznanje). Kia je inače, već 2012. godine dobila bronzanu IDEA-u za automobilski dizajn.

 

Žiri međunarodnog priznanja za globalni dizajn (IDEA) ocenjuje kako proizvodi utiču na kvalitet života i kako ostvaruju značajne ekonomske uticaje kroz inovacije u kategorijama kao što su automobili i prevoz, dizajnerska strategija, računarska oprema, životna sredina i drugo. Za ovogodišnje nagrade takmičilo se 2000 kandidata iz 39 zemalja, kod kojih su ocenjivane inovacije, prednosti za koristnike i stranke, trajnost i vizuelna privlačnost.

 

»Ova IDEA priznanja su pravi dokaz sposobnosti Kijinog dizajnerskog tima«, rekao je Tom Kearns, vođa Kijinog američkog dizajnerskog centra, i dodao: »GT4 Stinger je nastao sebično ali sa velikim učinkom: Pitali smo se kako bi izgledalo kada bi kalifornijski dizajnerski tim ostvario svoju viziju Kijinog sportskog vozila sa fokusom na prelep spoljašnji izgled i izvanrednu voznu dinamiku. Verovatno najveći izazov sa kojim se je naš tim suočio je novo rođenje Kia Soula. Morate da ponudite svež izgled bez gubitka originalnosti i privlačnosti. U oba slučaja ne možemo da budemo zadovoljniji rezultatima.«

Kijin dizajnerski tim, koji od 2006. godine vodi predsednik Kia Motors Corporation i vođa dizajna Peter Schreyer, rednovno dobija nagrade i pohvale za svoj inovativni rad, koji menja marku Kia i doprinosi značajnom globalnom rastu u zadnjih pet godina. Nagrada Idea je, nakon nagrada »Red Dot« i »If« već treća velika dizajnerska nagrada za drugu generaciju Soula. Koncept GT4 Stinger je osvojio brojne pohvale medija širom sveta, zbog svog agresivnog i sportskog izgleda koji oduzima dah.

GT4 Stinger
Premijerno predstavljen u januaru, na salonu automobila u Detroitu, GT4 Stinger je Kijino najagresivnije konceptno vozilo do sada i prava mašina. Kao i svaki drugi pravi sportski automobil sa četiri sedišta i zadnjim pogonom, i za njim se po gradu okreću glave, a zahvaljujući svom sportskom srcu i na trkačkoj stazi se oseća kao kod kuće. Ispod haube krije se fenomenalno zvučan i na trkama dokazan, Kijin 2,0-litarski benzinski četvorocilindraš sa turbo punjačem i direktnim ubrizgavanjem goriva (T-GDI), koji nudi impresivnih 315 konjskih snaga.

Novi Soul
Iako potpuno nov, ali prepoznatljiv već na prvi pogled, jer je ostao veran izgledu inspirativnog koncepta Track'ster iz 2012-te godine, Soul je postavljen na novi šasiju, koja je tvrđa, duža i šira nego kog prethodnika. Nove dimenzije mu omogućuju više prostora za putnike i njihov prtljag, dok su buka i vibracije dramatično smanjeni. Veći obrtni momenat i konkretna nadgradnja vešanja čine novog Soula tako okretnim i živahnim u gradskoj vožnji.

 

***
Kia Motors Corporation spada među najuspešnije globalne automobilske kompanije sa naglašenim smislom za kvalitetne automobile za mlade u srcu. Preduzeće osnovano 1944. godine proizvede više od 2,7 miliona vozila godišnje, koja putem razgranate prodajno-servisne mreže prodaje u 150 država. Kompanija širom sveta zapošljava više od 48.000 ljudi i njihov adut je evropski automobilski način rada. Ključna uloga u razvoju vozila namenjenih evropskom tržištu poverena je tehničko-razvojnom i dizajnerskom centru u Frankfurtu. Dizajniranje svih vozila Kia odvija se pod vođstvom svetski poznatog nemačkog dizajnera Petera Schreyera. Njegov rad potvrđuju brojne evropske i međunarodne dizajnerske nagrade, kao što su red dot award, iF product design award i Automotive Brand Contest za najbolji dizajn u automobilizmu. Izrazito evropsku orijentisanost Kia dopunjuje svojom modernom fabrikom u slovačkoj Žilini i evropskim tehničkim centrom za razvoj i proizvodnju motora, koji Kiju postavljaju na tron proizvođača automobila sa rekordno niskom potrošnjom goriva. Kia je između ostalog i zvanični automobilski partner Svetskog prvenstva u fudbalu i glavni sponzor teniskog grand slama turnira Australian Open. Slogan kompanije »The Power to Surprise« predstavlja globalnu predanost proizvodnji automobila, koji modernom tehnikom, naprednim rešenjima i neprestanim inovacijama premašuju očekivanja kupaca i sa revolucionarnom 7-godišnjom garancijom predstavljaju najbolji izbor za vaš novac.

 

07. 07. 2014

Peter Schreyer, predsednik i vođa dizajna u Kia Motors Corporation i Hyundai Motor Group, dobio je prestižnu nagradu za životno delo na području dizajna, koju podeljuje EyesOn Design. Radi se o organizatoru jednog od najprestižnijih automobilskih događaja u SAD, na kojem se svake godine okupi krema automobilske dizajnerske zajednice, kolekcionara i šire... Više ...

01. 07. 2014

Najnovija studija svetski poznate kompanije J.D. Power o početnom kvalitetu (J.D. Power 2014 Initial Quality Study) je Kijine modele Sportage i Cadenza u SAD postavila na vrh svoje klase (manji sportski terenci odn. velike limuzine). Osim toga Kia se popela za 4 mesta u odnosu na prošlogodišnje rezultate IQS rangiranja i sada je na 6. mestu u SAD među 32 automobilska brenda. Novi Sportage se plasirao na 1.... Više ...

24. 06. 2014

Električni Kia Soul EV je najnoviji model najstarijeg korejskog proizvođača automobila, koji je stekao važan sertifikat zbog izvanrednih dostignuća na području očuvanja okoline. TÜV Nord, nezavisno nemačko udruženje za tehničku kontrolu, novom Soulu EV je podelio sertifikat za dostizanje standarda ISO 14040 za životni ciklus proizvoda (LCA). LCA ocenjuje uticaj vozila na okolinu tokom... Više ...

18. 06. 2014

Iz korporacije Kia Motors javljaju da je njihova proizvodnja vozila, uprkos povećanju njihove prodaje vozila, sada ekološki prihvatljivija nego ikada ranije. Kijina globalna prodaja se u prošloj godini povećala za 1,4% na ukupno 2.746.643 vozila, ali su istovremeno inženjeri u najstarijem korejskom proizvođaču automobila mnogo truda ulagali i u održivi razvoj i smanjenje ekološkog... Više ...