Sve novosti

13. 10. 2014

- Na listi „Najboljih svetskih brendova“ Kia Motors zauzela 74. mesto – 9 mesta više nego lane
- Vrednost brenda procenjena na 5,4 milijardi dolara – 15 posto više nego lane

Kada se, ne tako davne 2007. godine, Kia opredelila za dizajn kao temeljni pokretač budućeg rasta kompanije, definitivno nije pogrešila. Postavivši na čelo dizajnerskog tima jednog od najcenjenijih svetskih dizajnera Petera Schreyera počinje poslovni uzlet ove kompanije. Prema nedavno objavljenom Interbrandovom ekskluzivnom popisu 100 „Najboljih svetskih brendova“ vrednost brenda Kia, od spomenute 2007. godine, narasla je za neverovatnih 420 posto. Od početnih 929 miliona američkih dolara, dosegla je visokih 5,4 milijarde američkih dolara. Rast vrednosti brenda Kije daleko je premašio prosečnu stopu rasta preostalih 11 proizvođača automobila, koji su se našli na ovogodišnjem popisu.

Kia se tek 2012. godine prvi put našla na Interbrandovom popisu 100 „Najboljih svetskih brendova“, zauzevši 87. mesto. Prvobitnu vrednost od 4,1 milijarde američkih dolara, 2013. povećala je na 4,7 milijardi, popevši se na 83. poziciju. Tokom prošle godine Kijina vrednost povećala se za dodatnih 15 posto, što je korejskog proizvođača automobila smestilo na 74. poziciju s vrednošću u iznosu 5,4 milijardi američkih dolara. Prema ovogodišnjem istraživanju, prosečna stopa rasta vrednosti brendova iznosila je 7%, što je više nego dvostruko manje od rasta kojeg je zabeležila Kia.

Značajno povećanje vrednosti Kijinog brenda u proteklih godinu dana može se pripisati različitim faktorima. Savim sigurno su od velike važnosti bile brojne marketinške aktivnosti kompanije, uključujući i ovogodišnje sponzorstvo SP u fudbalu Brazil 2014 i teniskog Australian Opena. Takođe, važno je uzeti u obzir kako je Kia tokom 2013. i 2014. lansirala čak dvanaest novih ili unapređenih modela vozila, a u razmatranom periodu zabeležila je porast prosečne prodajne cene vozila za 4 posto.

Kijin brend temelji se na identitetu stvorenom 2012. godine kada je Kia predstavljena kao kompanija s unutrašnjom jasnoćom i jakim jezgrom prepoznatljivih atributa brenda kao što su jedinstvenost, živahnost i pouzdanost. Kao deo kampanje s ciljem jačanja brenda i stvaranja emocionalne povezanosti globalnih kupaca s brendom, Kia se posvetila raznim marketinškim aktivnostima. Na primer, uveden je vizuelni identitet „crvene kocke“ na salonima širom sveta i prepoznatljiv zvuk koji se koristi u svim Kijinim radio – televizijskim reklamama.

Kijin uspeh komentarisao je Hyoung-Keun (Hank) Lee, potpredsednik Kia Motors Corp. rekavši: "Mi u Kiji ulažemo velike napore kako bi kupcima ponudili veću vrednost za njihov novac, a naš uspon na Interbrandovoj listi „Najboljih svetskih brandova“ i ove godine dokazuje predanost svih zaposlenih Kije širom sveta da premaše očekivanja klijenata u svakom području poslovanja."

Interbrand je Kijin uspeh opisao sledećim rečima: "Kao rezultat upornog brendiranja, opisanog u sloganu " The Power to Surprise" (Snaga iznenađenja), korejski proizvođač automobila je uspešno promenio sliku o sebi kao proizvođaču automobila niske cene i niskog kvaliteta, okrenuvši se dizajnu i novoj skupini potrošača koji su emocionalno vezani uz brend svog vozila.“

Osim na listi 100 „Najboljih svetskih brendova“ Kia je svoje mesto pronašla i na Interbrandovoj listi 50 „Najboljih svetskih zelenih brendova 2014“ na kojoj je zabeležila uspon sa 37. na 35. mesto.

Interbrandova studija 100 „Najboljih svetskih brendova“ 2014. nastala je kao rezultat sveobuhvatne analize karakteristika brenda. Studiju su proveli stručni analitičari koristeći najsavremnije metodologije za ispitivanje. Studija meri finansijske rezultate kompanije u odnosu na povrat investicije, ulogu marke prilikom odluke o kupovini i snagu brenda, koja podrazumeva sposobnost marke da osigura očekivanu zaradu u budućnosti.

 


    ***
Kia Motors Corporation spada među najuspešnije globalne automobilske kompanije sa naglašenim smislom za kvalitetne automobile za mlade u srcu. Preduzeće osnovano 1944. godine proizvede više od 2,7 miliona vozila godišnje, koja putem razgranate prodajno-servisne mreže prodaje u 150 država. Kompanija širom sveta zapošljava više od 48.000 ljudi i njihov adut je evropski automobilski način rada. Ključna uloga u razvoju vozila namenjenih evropskom tržištu poverena je tehničko-razvojnom i dizajnerskom centru u Frankfurtu. Dizajniranje svih vozila Kia odvija se pod vođstvom svetski poznatog nemačkog dizajnera Petera Schreyera. Njegov rad potvrđuju brojne evropske i međunarodne dizajnerske nagrade, kao što su red dot award, iF product design award i Automotive Brand Contest za najbolji dizajn u automobilizmu. Izrazito evropsku orijentisanost Kia dopunjuje svojom modernom fabrikom u slovačkoj Žilini i evropskim tehničkim centrom za razvoj i proizvodnju motora, koji Kiju postavljaju na tron proizvođača automobila sa rekordno niskom potrošnjom goriva. Kia je između ostalog i zvanični automobilski partner Svetskog prvenstva u fudbalu i glavni sponzor teniskog grand slama turnira Australian Open. Slogan kompanije »The Power to Surprise« predstavlja globalnu predanost proizvodnji automobila, koji modernom tehnikom, naprednim rešenjima i neprestanim inovacijama premašuju očekivanja kupaca i sa revolucionarnom 7-godišnjom garancijom predstavljaju najbolji izbor za vaš novac.

 

07. 10. 2014

Kia Optima Hybrid je osvojila "Plus X" nagradu za inovaciju. Ova nagrada ujedno je i potvrda najvišeg kvaliteta, najboljeg dizajna i najnaprednijeg razmišljanja u kreiranju proizvoda. Nezavisni žiri, u sastavu stručnjaka i novinara iz 25 različitih branši, dodelio je Kia Optimi Hybrid četiri nagrade "Plus X". Optima Hybrid ocenjena je kao najbolja u kategorijama visokog kvaliteta,... Više ...

01. 10. 2014

Novi Kia Sorento će evropsku premijeru doživeti 2. oktobra na salonu automobila u Parizu, a društvo će mu praviti poboljšani modeli Rio i Venga. Njima će se na pozornici pridružiti koncept hibridne limuzine Optima, koji predstavlja Kijinu novu štedljivu dizelsko-električnu hibridnu tehnologiju. Novi Kia Sorento će svojim novim izgledom, brojnim novitetima na području paketa opreme i komfora... Više ...

10. 09. 2014

        Na sedištu Kia Motors Europe u Frankfurtu nedavno su postavili dve inovativne punionice za brzo punjenje električnih vozila. Brze punionice namenjene električnom Soulu EV, koji uskoro dolazi u Evropu, svedoče o Kijinim ambicijama biti lider na području naprednih pogonskih tehnologija.          Prilikom predstavljanja novih... Više ...

25. 08. 2014

Po podacima koje je nedavno objavilo evropsko automobilsko udruženje (ACEA) korejski gigant Kia je u prvih šest meseci ove godine prvi put u svojoj istoriji u Evropi premašila 180.000 prodatih vozila i na dobrom putu je da ostvari još jednu rekordnu godinu. U prvom polugodištu 2014. Kia je u Evropi zabeležila rekordnu prodaju 185.882 vozila, što predstavlja povećanje od 5,5% u... Više ...