Guinnessov rekorder v porabi goriva!
  Hibridna Optima za vožnju u prosjeku trošila je samo 3,64 l/100 km.
  Pročitajte više.

Najnapredniji hibrid

KIA Optima Hybrid sa električnim i benzinskim pogonskim sklopom može se pohvaliti brojnim tehničkim rešenjima za dostizanje vrlo niske potrošnje goriva i minimalnih emisija izduvnih gasova.

Optima Hybrid je jedini hibridni automobil sa jedinstvenom 7-godišnjom garancijom i prodajnom cenom na nivou dizel varijante.

Sav pogonski sklop u saradnji sa električnim motorom snage 30 kW (40 KS) postiže konkretnih 140 kW (190 KS) i maksimalnih 265 Nm obrtnog momenta.

Kia za baterije nudi istu garanciju kao i za kompletno vozilo – dugih i bezbrižnih 7 godina. Optima je zato jedini hibridni automobil sa jedinstvenom 7-godišnjom garancijom.

Ginisov rekorder

Hibridna Kia Optima oborila Ginisov svetski rekord u potrošnji goriva. Hibridna Optima za vožnju kroz 48 američkih država u proseku je trošila samo 3,64 l/100 km. Dva vozača za pređenih 12.712 km u 14 dana potrošili samo 5,5 punih rezervoara za gorivo.

Kia Motors, najstariji korejski proizvođač automobila, može se pohvaliti Ginisovim svetskim rekordom u najnižoj potrošnji goriva, koji je postignut sa hibridnom Optimom u 14 dana dugom poduhvatu kroz 48 susednih američkih saveznih država.

Eko tehnologija

U gradskoj vožnji Optimu Hybrid pokreće vrlo živahni elektromotor sa čak 205 Nm obrtnog momenta, koji pomoću električne energije sačuvane u baterijama pokreće Optimu do 100 km/ h. Kod snažnijeg ubrzanja i brže vožnje automatski se aktivira 2,0-litarski benzinski motor. Tokom vožnje deluje jedan motor ili oba, a sva prebacivanja sa jednog na drugi pogon su za vozača i saputnike takoreći neprimetni.

Elektromotor

Kod aktiviranja električnog pogona EV vozilo pokreće samo elektromotor sa električnom energijom iz baterije. Kod zahteva za većom pogonskom snagom, benzinskom motoru priključuje se i elektromotor, što osetno snižava potrošnju goriva.

Litijum-polimerna baterija

U odnosu na ostale hibridne baterije litijum-polimerna je lakša, kompaktnija i efikasnija.

Aktivni Eco Sistem

Optima Hybrid je serijski opremljena ECO prekidačem, koji usklađenim delovanjem pogonskog sklopa, menjača i klima uređaja omogućava smanjenje potrošnje goriva.

Aktivni vazdušni usisnik

Iza prednje maske je smešten aktivni otvor za vazduh, koji automatski otvara i zatvara dovod vazduha u motorni prostor, osetno smanjuje otpor vazduha kod većih brzina i doprinosi manjoj potrošnji goriva.

Električni kompresor klime

Električni kompresor visokih performansi omogućava optimalno i sasvim automatsko delovanje klima uređaja u svim uslovima, čak i kod isključenog benzinskog motora, što doprinosi još nižoj potrošnji goriva.

Eko displej

Kolor displej snabdeva vozača ključnim podacima o potrošnji goriva i ušteđenoj energiji. Što je vožnja ekonomičnija veći je broj eko listova i cvetića.

Sve postignute vrednosti računar uporedo pokazuje i zbraja u obliku konačnog rezultata. Što je vožnja ekonomičnija veći je broj zelenih listova.

Računar takođe beleži prosečnu potrošnju goriva u 150-sekundnom intervalu.

Performanse

Kod Optime Hybrid nema kompromisa! Tehnički vrlo napredan pogonski sistem oduševljava neverovatnom dozom štedljivosti i visokih performansi, gde se sportska limuzina dokazuje filozofijom životnog užitka u stilu francuskog izraza "joi de vivre".

Motor

Značajna uloga je poverena 2,0-litarskom benzinskom motoru iz porodice „Nu“ maksimalne snage 140 KS (110 kW) pri 6.000 o/min i 180 Nm maksimalnog obrtnog momenta pri 5000 obrtaja. U odnosu na standardnu braću, četvorocilindraš u hibridnoj Optimi ima 20% veću kompresiju, što doprinosi smanjenju emisija ugljen-dioksida i oko 10% nižoj potrošnji goriva.

Performanse su vrlo uverljive. Sav pogonski sklop u kombinaciji sa električnim motorom snage 40 KS sa permanentnim magnetima, konstantnim obrtnim momentom 205 Nm između 0 i 1400 o/min i polju delovanja do 6.000 obrtaja zajedno sa benzinskim četvorocilindrašem postiže respektabilnih 190 KS (140 kW) i maksimalnih 265 Nm obrtnog momenta.

6-stepena automatika

Optima Hybrid opremljena je inteligentnim 6-stepenim automatskim menjačem bez klasičnog pretvarača momenta, koji je zadužen za naprednu logiku prenosa i izvrsnu voznu dinamiku te postizanje optimalno niske potrošnje goriva.

Regenerativno kočenje

Električni generator tokom kočenja i zaustavljanja pretvara kinetičku energiju u električnu. Ovako stečena energija akumilira se u bateriji, koja energijom snabdeva pogonski elektromotor. Potrošnja goriva je zato niža za više od 40 posto.

Električni pogon (TMED)

Pogonski elektromotor je kod Optime Hybrid postavljen direktno na automatski menjač, što omogućava usklađeno delovanje benzinskog i električnog pogona bez posrednih pretvarača momenta, koji smanjuju iskorišćenje pogonskog sklopa i povećavaju potrošnju goriva.

Vrhunski bezbednosni koncept

Među najvažnije životne vrline spada sigurnost. Zato Optima Hybrid fascinira brojnim bezbednosnim dodacima, na čelu sa šest sigurnosnih vazdušnih jastuka, sistemom dinamičkog podešavanja vozne stabilnosti ili npr. sistemom za automatsko otključavanje vozila u slučaju sudara. Sve to zaokružuje vrlo čvrsta i, na posebno pozicioniranim mestima, dodatno ojačana karoserija.

Vazdušni jastuci

Šest sigurnosnih vazdušnih jastuka za potpunu zaštitu.

Prednja sedišta

Prednja sedišta opremljena su posebnim aktivnim naslonima za glavu koji sprečavaju povrede vrata prilikom udara drugog vozila otpozadi.

Kamera za pomoć kod vožnje unazad

Optima Hybrid serijski je opremljena kamerom za prikaz slike iza vozila prilikom vožnje unazad. Kamera se automatski aktivira kod prebacivanja u „rikverc“.

Stabilnost i prijanjanje

Optima Hybrid opremljena je sistemom za podešavanje dinamičke stabilnosti ESC i sistemom za sprečavanje proklizavanja pogonskih točkova TCS, koji su zaduženi za optimalnu stabilnost prilikom snažnog kočenja, kao i u vožnji na klizavim podlogama.

Unutrašnjost koja prija

Prefinjeno dizajnirana unutrašnjost sa centralnom konzolom blago usmerenom prema vozaču i izobiljem prostora za pet putnika ne ostavlja prostor ravnodušnosti! Isto važi i za serijsku opremu, na čelu sa električno podesivim kožnim prednjim sedištima, startovanjem motora na dugme i vrhunskim audio sistemom sa šest zvučnika i navigacionim uređajem sa evropskom kartografijom. Za prijatniji osećaj u hladnim zimskim danima Optima Hybrid opremljena je i električno grejanim obručem upravljača, a za bežično telefoniranje tu je Bluetooth.

Izvrsno klimatizovana okolina

U hibridnoj Optimi nikada nije previše vruće niti hladno. Za optimalne klimatske uslove brine se standardni dvozonski klima uređaj sa odvojenim podešavanjem željene temperature na vozačevoj i suvozačevoj strani.

Udobnost tokom cele godine

Kožna sedišta su u Optimi Hybrid serijski opremljena hlađenjem i naprednim električnim grejanjem pomoću infracrvene tehnologije gde, gledajući sa zdravstvenog aspekta, nema problematičnih elektromagnetnih uticaja.

Grejani obruč upravljača

Upravljački obruč može biti opremljen električnim grejanjem za prijatniju i udobniju vožnju u hladnim zimskim danima.

Informacioni sistem

Veliki LCD ekran, opremljen vrhunskom optikom, snabdeva vozača podacima o vožnji, održavanju vozila i statusu pojedinih uređaja.

Zabava sa mnoštvom informacija

Navigacioni uređaj opremljen je 7-inčnim LCD ekranom, koji omogućava emitovanje vlastitih video sadržaja putem iPod-a, iPhone-a i DVD-a.

Spoljni izgled

Ko sme da tvrdi da hibridni automobil mora biti vizuelno dosadan? Kijin pristup je drugačiji! Upravo zato je Kia ugradila svoj revolucionarni hibridni sistem u Optimu, koja se može pohvaliti brojnim međunarodnim dizajnerskim nagradama. Zato unikatni sportski alu naplatci, spušteno podvozje i dorađena karoserijska aerodinamika predstavljaju samo deo govora tela najnovijeg hibrida, koji očarava i ekološkom i dizajnerskom impulsivnošću.

Pogled 360o

Rotacijom pogledajte ceo automobil.

Boje

U paleti hibridne Optime su sve varijante boja.

pearl white bright silver satin metal light graphite golden best metallic platinum graphite temptation red abyss blue aurora black

Drsko dizajnirani alu naplaci

Hibridna Optima u odnosu na ostale varijante sa klasičnim pogonom i ostalu bližu i dalju konkurenciju odskače vrlo atraktivnim naplacima. To dopunjuju pneumatici sa vrlo niskim otporom trenja, što dodatno snižava potrošnju goriva.

Unikatni dodaci

Hibridna Optima već je izdaleka prepoznatljiva po unikatno dizajniranoj masci motora sa srebrnim metalik rubovima, koje ćete uzalud tražiti na ostalim modelima.

Prefinjena bočna linija

Sportski izgled Optime Hybrid u odnosu na ostale varijante dopunjuje niža udaljenost od tla i atraktivni bočni rubovi.

Poboljšana aerodinamika

U odnosu na klasičnu Optimu, hibridna varijanta je niža za 5 milimetara i ima poboljšanu aerodinamiku prednjeg dela.

Koeficijent otpora vazduha dostiže tek 0.26 – kod ostalih varijanti je njegova vrednost 0,29! Niže od uobičajenog trenja točkova.

KIA OPTIMA HYBRID – tehnički podaci  
Motor Nu2.0 HEV
Zapremina (ccm) 1999
Promjer x hod (mm) 81 X 97
Omjer kompresije 12,5
Najveća snaga (kW @ okr./min.) - benzinski motor   110 kW @ 6000 okr./min.
Najveći okretni moment (Nm @ okr./min.) - benzinski motor   180 Nm @ 5000 okr./min.
Električni motor električni motor s permanentnim magnetima
Najveća snaga (kW @ okr./min.) - električni motor   30 kW @ 6000 okr./min.
Najveći okretni moment (Nm @ okr./min.) - električni motor   205 Nm @ 0-1400 okr./min.
Najveća ukupna snaga (kW @ okr./min.) - benzinski i električni motor   140 kW @ 6000 okr./min.
Emisijski razred  EURO V
Mjenjač Automatski
Dimenzije
Dužina (mm) 4845
Širina (mm) 1830
Visina (mm) 1455
Međuosovinski razmak (mm) 2795
Prevjes Sprijeda (mm) 965
Pozadi (mm) 1085
Udaljenost od poda (mm) 135
Zapremina prtljažnika (l) 381
Masa praznog vozila (kg) 1587 – 1648
Najveća dozvoljena masa (kg) 2050
Naplatci i pneumatike
Naplatci 6.5J*16, 6.5J*17
Pneumatike 205/65R16, 215/55R17
Performanse
Najveća brzina (km/h) 192
Ubrzanje (sek) 0 – 100 km/h 9,4
60 – 100 km/h 5,4
Potrošnja goriva i emisije
Potrošnja goriva (l/100km) Vožnja u naselju  5,7
Vožnja izvan naselja  5,3
Kombinirano  5,4
Emisija CO2 (g/km) Vožnja u naselju  128
Vožnja izvan naselja  122
Kombinirano 125