Svi tekstovi

19. 09. 2017

Motor sa testa jeste osnovni, ali u potpunosti ispunjava zadatke iz svakodnevne eksploatacije u gradskim uslovima gde i ne morate previše raditi sa menjačem.

Potrošnja od nešto preko šest litara za uglavnom (novo)beogradsku vožnju i uz konstantno uključen klima uređaj je sasvim prihvatljiva.

Segment malih gradskih automobila oduvek je bio veoma važan Evropljanima. Prethodna generacija „rija” bila je već šest godina na drumu pa je valjalo osmisliti novog igrača koji bi nastavio da vozi dobro utabanom stazom. Moramo da budemo iskreni, prilikom najava ovog modela očekivali smo da vidimo nešto što vrišti na sav glas – „evo me tu sam, ja sam nov, ja sam IN, svi me primećuju!” Greška. Umesto nečega što „štipa za oči” dobili smo jedan potpuno odmeren i ozbiljan mali automobil. Možda pomalo dosadan, ali sa stavom. I to čvrstim stavom. Kao da se menadžment fabrike odlučio da udari „kontru” trendu otkačenih automobila i ponudi nešto što više zalazi u dvorište „folksvagen pola”, nego u dvorište u kome se nalazi, recimo francuski trio „klio”, „C3” i „208”. U agresivan, sportski dizajn ulagali su puno kod „optime”, „stingera”, sada i „stonika” (da ne spominjemo stare znance „sida” i „sportidža”), međutim kod „rija” gde bi taj priča možda i najviše „pila vodu” odlučili su se za smireniji pristup. Zanimljivo.
Na našem testu našla se varijanta sa benzinskim motorom od litar i četvrt sa 84 konjske snage. Srpskom tržištu ponuđene su samo dve verzije agregata – po jedan benzinski i dizel. Deluje malo siromašno, ali čini nam se da je viša cena bila presudna da se u ponudi nađu i ostali motori iz game. Motor sa testa jeste osnovni, ali u potpunosti ispunjava zadatke iz svakodnevne eksploatacije u gradskim uslovima gde i ne morate previše raditi sa menjačem. Kada su preticanja u pitanju morate ga poterati stepen niže i preko 4.000 obrtaja da bi dobili traženi rezultat. Sama ručica menjača ima nešto duži hod ali izuzetno precizan i uvek upadne na željeno mesto. Motor hoće da povuče i iz nižih obrtaja, ne eksplozivno ali se ne oseća da se muči. Potrošnja od nešto preko šest litara za uglavnom (novo)beogradsku vožnju i uz konstantno uključen klima uređaj je sasvim prihvatljiva. Čini nam se da bi trocilindrični motor od jednog litra sa turbom i 100 konjskih snaga bio prava mera za ovaj automobil jer bi uz njega „rio” postao prava zujalica. Ipak viša cena i motor koji je komplikovaniji za održavanje nisu nešto što domaći kupac voli. Trenutno ponuđena varijanta je ipak ono što razum nalaže.

Ponašanje u vožnji je u svakom pogledu dobro odmereno. Nije ni previše oštar i agilan, a sa druge strane ni previše mekan poput „C3”. Praktično, on je nenametljiva sredina koju će najveći broj ljudi itekako umeti da ceni. U poređenju sa prethodnom generacijom upravljanje je dosta preciznije što potvrđuje da se ispod odmerene spoljašnjosti krije veliki rad. Moramo da pohvalimo i rad „start-stop” sistema koji funk-cioniše besprekorno i što je još važnije vrlo predvidljivo.


Unutrašnjost kao da je rađena pod uticajem velikih Audija. Sa jeftinijim materijalima naravno. Plastika je tvrda ali precizno izlivena i ne proizvodi one iritantne zvukove. Zvučna izolacija je na vrlo zadovoljavajućem nivou za vozilo iz „B” segmenta. Čak i prevazilazi proseke za ovu kategoriju. Kožni volan lepo leži u ruci i ima veliki raspon podešavanja, što znači da i oni „gabaritniji” mogu lako da se smeste iza upravljača. Ponuda prostora je dosta dobra. Vidi se da su se dizajneri trudili da sve obloge ne budu debele i masivne kako bi se oslobodilo što više prostora za putnike. Zadnja klipa je solidna i upada u „zlatnu sredinu”. Prtljažnik od 325 litara je ono što se može očekivati kod malih gradskih automobila. Na testiranom primerku je umesto rezervnog točka stajao komplet za brzu popravku guma. To nije nešto što se u Srbiji ceni, ali jeste nešto što je postalo svetska praksa.
Centralna tabla je urađena u minimalističkom stilu bez suvišnih detalja ali pre svega elegantno. Displej od sedam inča je, logično, centralna figura. Preko ekrana se kontroliše sve što je modernom korisniku važno – multimedija, telefon i navigacija. Nama se posebno dopao dizajnerski detalj komandi klima uređaja. Ima nekih sličnosti sa prethodnom varijantom iz „rija” treće generacije ali je originalna i jednostavna za korišćenje.
Polako dolazimo do dela gde bi trebalo sumirati utiske. Prethodno koja reč o ceni. Ona će sigurno biti najveći kamen spoticanja. Početna cena novog „rija” kreće od 10.990 evra. Cena test vozila u najvišem paketu opreme je 13.590 evra. To je zaista ozbiljan novac. „Rio” je kod nas jeftiniji nego na tržištima Zapadne Evrope, ali ova dva tržišta zaista nisu uporediva. Drugi, vrlo bitan faktor koji utiče na cenu jeste carina. Iako je reč o zaista dobrom, malom ali prostranom automobilu, „sid” je daleko racionalnije rešenje. U rangu sa testiranim automobilom može se kupiti „sid” sa motorom od 100 konjskih snaga u „čempion” opremi koja je više nego atraktivna. Jeste da je ovo model u zrelim godinama, ali i dalje je klasu iznad „rija”. Za našeg germanizovanog Korejca interesovaće se samo onaj kome se zaista sviđa.

 

Prijavite se na test vožnju i uverite se u Kia kvalitet!

Prijavite se na test vožnju

 

Za gledanje originalnog testa, molimo da kliknete na donji pdf fajl:

 

Naručite se na RSS feed
11. 07. 2017

Stručnjaci Kije su napravili veoma zanimljiv potez i odlučili da konstruišu automobil koji će biti kao stvoren za one koji žive svoj život misleći na planetu ali bez potrebe da se time opterećuju svi koji ih poznaju. Izabrana je krosover kategorija vozila koja dosta obećava pre svega zbog svoje praktičnosti. Funkcionalnost karavana, nešto viša pozicija sedenja koja omogućava i dobru preglednost, i sve to upakovano u prilično ...

22. 06. 2017

Iako je nezahvalno koristiti konkurente dok se opisuje i objašnjava neki model, prosto je nemoguće u priči o „niru“, prvom hibridnom Kijinom modelu, izbeći „ajonik“, koji stiže iz Hjundaija, kao i rodonačelnika hibridnih vozila, tojotu „prijus“. Korejci su „ajonikom“ napali „prijus“ na nedvosmislen i nediskretan način. Ovaj model za sebe bira rizičan put, koji, ako se ...

30. 05. 2017

Kijina fabrika u Slovačkoj je ultramoderno postrojenje za velikoserijsku proizvodnju automobile, koja je prošle godine obeležila deceniju više nego uspešnog poslovanja, koje se ogleda u preko 2,5 miliona automobile koji su sišli sa proizvodnih traka. Kija dolazi iz Azije i postaje jedan od vodećih automobilskih brendova u svetu. Ovako u slobodnom i obogaćenom prevodu zaista i znači ime ove kompanije, koja je za 45 godina, koliko se bavi proizvodnjom automobila uspela da stigne do višemilionskog godišnjeg tiraža i prodajne mreže u oko 180 zemalja sveta, sa 49.000 zaposlenih i godišnjim prihodom od gotovo 45 milijardi američkih dolara. Ali i više od toga, što je ...

08. 05. 2017

Odmah posle salona u Ženevi i naša javnost je, na tek minulom Salonu automobila u Beogradu, mogla da vidi potpuno novi Kia Rio koji je premijerno prikazan krajem 2016. u Parizu. Ovaj model je u 2016., naravno prethodna generacija, prodata u sjajnom „tiražu“ od 450.000 jedinica. To je 15 odsto Kijine ukupne prodaje, što samo po sebi govori o značaju ovog automobila iz B segmenta u proizvodnji južnokorejskog giganta. Četvrta generacija dolazi na tržište sa novim atraktivnim dizajnom, izuzetnom praktičnošću, novim bezbednosnim tehnologijama i funkcijama konekcije, kao i sa usavršenom upravljivošću i komforom. ...