Svi tekstovi

20. 10. 2017

Snažniji dizel motor sa 142 KS je prava mera za Kiju Sportidž koja je jedan od najprodavanijih SUV-ova u Srbiji

Za ostanak u vrhu prodaje, s vremena vreme je potrebno da se urade manje izmene,  odnosno da se automobil unapredi tek toliko da se konkurencija zabrine. Tako je „Kija“ svoj bestseler, kompaktni SUV „sportidž“, obradovala novim dizel motorom. „Sportidž“ je jedan od najtraženijih modela na evropskom tržištu i fabrika u Žilini jedva uspeva da zadovolji potražnju, ali vredni Korejci ne žele da spavaju na lovorikama.
U pitanju je snažnija verzija vec dobro poznatog 1,7-litarskog turbo dizelaša koji sada raspolaže sa 141 KS. Potpuno razumemo razloge za uvođenje ove verzije jer „sportidž“ ima veliki jaz u ponudi dizel agregata. Da budemo precizniji, postojali su samo bazni 1.7 sa 115 KS i dvolitarski CRDi sa 186 konja. „Sportidž“ je sada agilniji zahvaljujući formuli „više snage i manje mase“. Naime, automobil je 150 kilograma lakši od verzije sa 2.0 dizel motorom i 4x4 pogonom. Bitno je i da kažemo da „haj pauer“ verzija može da se poruči samo sa novim sedmostepenim automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom.

Slabiji 1.7 CRDi sa 115 KS dolazi sa šestostepenim manuelnim prenosom, a obe verzije koriste pogon na prednjoj osovini. Segment kompaktnih krosovere i SUV-ova raste bez prestanka, pri čemu se četiri od pet vozača odlučuje za modele sa prednjim pogonom. To, naravno, znaju i u Kiji, tako da se od “haj pauer” 1.7 dizelaša očekuje da bude u vrhu prodaje. Više od snage, u vožnji smo koristili 340 Nm maksimalnog obrtnog momenta (280 Nm kod 1.7 sa 115 KS).

Automatski DCT menjač je programiran da motor drži između idealnih 1.750 i 2.500 obrtaja u minutu, a jedino u sportskom režimu dozvoljava da kazaljka obrtomera jurne prema crvenoj zoni. Kompaktni SUV do „stotke“ ubrzava za 10,5 sekundi, pri čemu je prosečna potrošnja u gradskoj vožnji oko sedam litara. Slabija verzija sa 115 KS trošila je 6,5 litara, pa razlika i nije toliko velika. Na otvorenom putu, pri 120-130 kilometara na sat, u sedmom stepenu i pri 2.700 o/min. putni računar je pokazao prosečnih 5,5 litara, što znači da sa punim rezervoarom (62 litra) može da se pređe i više od hiljadu kilometara.

Prtljažnik u dva nivoa je zapremine 503 litra (+ 12 litara ispod poda), a jednostavnim obaranjem naslona zadnjih sedišta (deljivi u odnosu 60:40) dobija se maksimalnih 1.492 litra.

Kija je sa aktuelnom četvrtom generacijom „sportidža“ unapredila upravljanje koje sada  vozaču pruža više povratnih informacija. „Sportidž“ je ponovo u zlatnoj sredini, i nemamo zamerke na ponašaje u vožnji. Ogibljenje dobro upija neravnine na putu, mada bismo se odlučili za broj manje pneumatike od testiranih „osamnaestica“.

Početna cena „kije sportidž“ sa 1.7 motorom i opremom „EX freš“ je 25.090 evra.

Prijavite se na test vožnju i uverite se u Kia kvalitet!

Prijavite se na test vožnju

 

Za gledanje originalnog testa, molimo da kliknete na donji pdf fajl:

 

Naručite se na RSS feed
13. 10. 2017

Ako danas zamislite nešto novo i drugačije, vaša ideja kroz dve-tri godine, kada stigne na ulicu, može da bude zastarela ili prevaziđena. Međutim to je rizik bez kojeg nema uspeha u automobilskoj industriji. Korejski brendovi su jedni od hrabrijih na tržištu, a dokaz je potpuno novi model Kia Niro koji nije klasičan hečbek, ali nije ni krosover, ni SUV. Niro je „sve po ...

19. 09. 2017

Segment malih gradskih automobila oduvek je bio veoma važan Evropljanima. Prethodna generacija „rija” bila je već šest godina na drumu pa je valjalo osmisliti novog igrača koji bi nastavio da vozi dobro utabanom stazom. Moramo da budemo iskreni, prilikom najava ovog modela očekivali smo da vidimo nešto što vrišti na sav glas – „evo me tu sam, ja sam nov, ja sam IN, svi me primećuju!” Greška. Umesto ...

11. 07. 2017

Stručnjaci Kije su napravili veoma zanimljiv potez i odlučili da konstruišu automobil koji će biti kao stvoren za one koji žive svoj život misleći na planetu ali bez potrebe da se time opterećuju svi koji ih poznaju. Izabrana je krosover kategorija vozila koja dosta obećava pre svega zbog svoje praktičnosti. Funkcionalnost karavana, nešto viša pozicija sedenja koja omogućava i dobru preglednost, i sve to upakovano u prilično ...

22. 06. 2017

Iako je nezahvalno koristiti konkurente dok se opisuje i objašnjava neki model, prosto je nemoguće u priči o „niru“, prvom hibridnom Kijinom modelu, izbeći „ajonik“, koji stiže iz Hjundaija, kao i rodonačelnika hibridnih vozila, tojotu „prijus“. Korejci su „ajonikom“ napali „prijus“ na nedvosmislen i nediskretan način. Ovaj model za sebe bira rizičan put, koji, ako se ...