Svi tekstovi

08. 05. 2017

Četvrta generacija Kijinog bestselera

Odmah posle salona u Ženevi i naša javnost je, na tek minulom Salonu automobila u Beogradu, mogla da vidi potpuno novi Kia Rio koji je premijerno prikazan krajem 2016. u Parizu.
Ovaj model je u 2016., naravno prethodna generacija, prodata u sjajnom „tiražu“ od 450.000 jedinica. To je 15 odsto Kijine ukupne prodaje, što samo po sebi govori o značaju ovog automobila iz B segmenta u proizvodnji južnokorejskog giganta.

Četvrta generacija dolazi na tržište sa novim atraktivnim dizajnom, izuzetnom praktičnošću, novim bezbednosnim tehnologijama i funkcijama konekcije, kao i sa usavršenom upravljivošću i komforom.
Dizajniran i projektovan da izađe u susret željama i potrebama širokog sloja kupaca, novi Rio igra značajno rastuću ulogu u Kijinom proizvodnom programu. B segment je najveći segment na evropskom tržištu, pa u Kiji predviđaju da će godišnja prodaja moći da stane rame uz rame sa najprodavanijim Kijinim modelima u Evropi – Sportage i cee'd

Progresivni dizajn eksterijera i enterijera novog Rija vodili su Kijini dizajn centri u Kaliforniji i Nemačkoj, uz usku saradnju sa korejskim centrom u Namjangu.

Novi model je 15 mm duži od svog prethodnika, i sada ima ukupnu dužinu od 4.065 mm, dok je istovremeno 5 mm niži (1.450 mm). Za evropske kupce, novi Rio nudi osam boja karoserije i tri različita dizajna aluminijumskih felni prečnika 15 i 17 inča. Rio će se u Evropi prodavati samo u verziji s pet vrata.

Novi Kia Rio ima i novu i moderniju kabinu, sa jasnim formama i boljom ergonomijom u odnosu na prethodnika.
Rio je dostupan sa izborom dve boje enterijera, crna ili siva tkanina ili crna ili siva prirodna koža. „Crveni paket“ nudi kupcima Rija kombinaciju crno-crvene kože na sedištima u kabini. Dostizanje visokog nivoa praktičnosti bio je ključni cilj Kijinog razvojnog i inženjerskog tima, a kao rezultat dobili su automobil sa najprostranijom kabinom i najvećim prtljažnim prostorom (325 litara) u B segmentu.
Rezervoar za gorivo, koji je postavljen ispod zadnje klupe, ima zapreminu od 45 litara, što je 2 litra više u odnosu na prethodnika i obezbeđuje mu 34-58 km dodatne vožnje po rezervoaru goriva, u zavisnosti od motora.
Novi Rio pogonjen je gamom benzinskih i dizel agregata, gde svaki od njih nudi visoku efikasnost i dobra ubrzanja.
Modeli opremljeni manuelnim menjačima standardno imaju „Stop&Go“ sistem u kombinaciji sa benzinskim 1.0 T-GDI motorom (100 KS) i 1.4 dizel motorom (77 KS) koji imaju „EcoPack“ ili „Low Fuel Consumption 8LFC) Pack“.
Narasla tražnja za manjim motorima dovela je do toga da je Kia unapredila svoj najnoviji trocilindrični 1,0-litarski T-GDI motor.
Kupci koji se odluče za Rio sa 1.0 T-GDI motorom mogu birati jednu od dve ponuđene izlazne snage – 100 ili 120 KS.
Motor sa 100 KS ima potrošnju od 4,5 l/100 km (4,3 l/100 km sa „Eco Pack“; 4,1 l/100 km sa „LFC Pack“), uz emisiju CO2 od 102 g/km (99 g/km sa „Eco Pack“; 94 g/km sa „LFC Pack“). Jači motor sa 120 KS ima potrošnju goriva od 4,7 l/100 km, a rezultuje i nisku emisiju od 107 g/km CO2. Za još veću ekonomičnost, rio nudi 1.4 CRDi dizel motora sa 77 i 90 KS, koji ima prosečnu potrošnju od 3,7 litara na 100 km.

Novi Rio jedan je od najbezbednijih automobila u svojoj klasi, dostupan sa naprednim sistemom asistencije za pomoć vozaču (ADAS – Advanced Driver Asisstance System). Novi Rio ima karoseriju konstruisanu od čelika visoke čvrstoće i opremljen je mnoštvom sistema pasivne i aktivne bezbednosti, što znači da je spreman da bude podvrgnut najstrožijim kriterijumima bezbednosti na svetu.
Novi Rio startovao je sa prodajom u Evropi od početka 2017. godine, uz jedinstvenu fabričku sedmogodišnju garanciju (do 150.000 km). Rio se proizvodi u fabrici Cohari u Južnoj Koreji.

Početna cena modela je 10.990 evra!

Prijavite se na test vožnju i uverite se u Kia kvalitet!

Prijavite se na test vožnju

 

Za gledanje originalnog testa, molimo da kliknete na donji pdf fajl:

Naručite se na RSS feed
12. 04. 2017

U garažu redakcije je stigao svež primerak automobila koji se tek pojavio. Vatreno crven je i zove se Rio. Rio. Kako njegovo ime odmah budi asocijacije. Na sambu, na ples, na muziku. Na karneval. Nije nam trebalo dugo, pogledima smo se dogovorili! Startujemo mali trocilindrični motor, sat u automobilu pokazuje 3.30. Aktiviramo navigaciju i ukucavamo: Keln! Krećemo, upravo počinje naš „karneval u Riju“! Dobra ...

27. 03. 2017

Naša redakcija već 15 godina organizuje Supertest – specijalni test automobila koji se sastoji iz šest faza. Tako tokom šest meseci proveravamo koliko je vozilo komforno i praktično, zatim usmiramo utiske iz vožnje u gradu i na otvorenom putu, a onda dajemo reč i našim čitatocima koji ga, nakon celodnevne vožnje, ocenjuju. Na kraju, priču zaokružujemo  i pregledom servisne ...

20. 03. 2017

Na istoj proizvodnoj liniji trenutno se pravi čak pet modela, a maksimalno može osam automobila. Pored Kije fabrika je sposobna da pravi i modele Hjundaija. Fabrika koju je ekipa novosti nedavno posetila počela je sa radom još 2006. Godine. Izgrađen je kompleks na 223 hektara, a sama fabrika u kojoj se sklapaju automobili (pored nje je fabrika motora), zauzima površinu kao 18 fudbalskih ...

10. 02. 2017

Na prvom ovogodišnjem salonu automobila, koji se u januaru tradicionalno održava u Detroitu, Kija je svetu i Americi predstavila svoj sportski model Stinger. Nedugo zatim prikazala ga je i u Evropi, na specijalnoj svečanosti u Milanu, rezervisanoj za malobrojne, specijalizovane novinare. Ekskluzivnu priliku da se nađe među njima, kao jedina iz Srbije, imala je ekipa revije SAT Plus. Svako ko ...