Svi članki

16. 06. 2016

- Radi se o atraktivnom i proverenom automobilu iz srednjeg segmenta, sa doteranim eksterijerom i enterijerom koji odskače od mase i sa inovativnim motorom

Da ne bude zabune, Cee'd nije mali automobil, ali motor u testiranom vozilu jeste! Hiljadu kubika u automobilu "C" segmenta? Malo?

 

Aktuelna verzija modela Cee'd već je nekoliko godina na tržištu i dobro je poznata domaćem kupcu, nedavno je ovaj model podvrgnut blagom redizajnu tako da je potpuno spreman za "drugo poluvreme" tržišne utakmice u segmentu koji je jedan od najzamršenijih. Bar kad je Evropa u pitanju.

 

Na današnjem testu imamo zanimljivu kombinaciju motora i opreme. Ispod ove vatreno crvene karoserije (zvanično ime joj je "trek red") krije se mali trocilindarski turbo motor od 1.000 kubika i 120 "konjskih snaga". Znamo da sad verovatno polovina čitalaca počinje da gunđa – proklet bio taj "daunsajzing", gde može motor od jednog litra da nosi ovoliki auto, pa to ne može da ide nikako, troši ko "moskvič" i verovatno će se raspasti posle 20.000 kilometara.

 

Posle samo nekoliko stotina metara test vožnje, sve ove predrasude pale su u vodu. Već nakon izlaska sa parkinga videli smo da "mali" voli da se vrti. Veoma brzo prima gas, a zahvaljujući sportskom izduvu koji ide uz GT Line opremu, pomislili smo da je ispod haube smešteno duplo više cilindara.

Motor je potpuno nov i praktično je premijerno prikazan u Evropi. Prateći trend smanjivanja radne zapremine motora, u Kiji su konstruisali benzinsku turbo jedinicu sa direktnim ubrizgavanjem goriva, kojoj je osnovni cilj smanjenje potrošnje i emisije izduvnih gasova bez uticaja na performanse.

 

Generalno ovaj motor dolazi u dve varijante. Slabija koja razvija 100 KS i snažnija (koja je bila na našem testu) koja ima 120 KS. Pretpostavljate da bi u prvoj verziji to bio pandan atmosferskom motoru od 1.4 litra, dok je druga varijanta "pucala" na atmosferske motore od 1.600 kubika.

 

Kako sve to izgleda u praksi? Prilično živahno. Da budemo iskreni, čini nam se da je ovo najzanimljivji pogonski agregat koji smo imali prilike da probamo u Kijinim automobilima. Primetili smo da od 2.500 obrtaja osetite kako vas Cee'd lepi za sedište i kako vam se uglovi usana i obrve automatski pomeraju na gore.

Menjač je u ovom modelu bio manuelni šestostpeni. Iako je motor male zapremine za postizanje krstarećih brzina nisu potrebni veliki obrtaji. Pri brzini od 100 km/h kazaljka obrtomera je tik iznad 2.000 obrtaja, a pri brzini od 120 km/h u šestom stepeni prenosa motor se vrti na nekih 2.500 obrtaja.

 

Znači, ukoliko želite da vozite ekonomično i to je moguće, ali čik da vas vidimo da se obuzdate na semaforu. Naravno, kao i kod svih turbo benzinaca male zapremine, teža noga sa sobom povlači i veću potrošnju.

 

U gradskim uslovima fabrika deklariše potrošnju od 6,2 litra na 100 km. S obzirom na veseo karakter motora, koji nas je često (da ne kažemo konstatno) mamio da ga teramo u veće obrtaje, mi smo zabeležili skoro litar veću potrošnju. Sa mirnijom potrošnjom i konstantno uključenim "start-stop" sistemom moguće je da se potrošnja spusti ispod sedam litara, ali nismo ubeđeni da je lako u gradu dostići fabričkih 6,2.

Ono što je za svaku pohvalu jeste kako su inženjeri uspeli da umire vibracije od trocilindarskog motora. Prilikom prvog startovanja, dok je hladan, vibracije motora su primetnije, međutim posle nekoliko minuta situacija postaje drastično bolja i na nivou je benzinskih varijanti sa četiri cilindra.

 

Sportski začin
Iako motor jeste pravi hit i velika novina u podmlađenom modelu Cee'd, bio bi greh ne reći i nešto o GT Line paketu opreme. Prvi susret sa fotografijama stavio vam je do znanja da ovaj paket koketira sa sportski nastrojenim kupcima, kojima je originalni GT ili skup ili nepraktičan.

Poenta ove serije jeste da imate sportski šmek u vozilu za svakodnevnu upotrebu. Agresivan prednji deo sa LED svetlima u karakterističnom GT stilu, jasno odvajaju ovaj paket opreme od standardnih verzija.

Nije sve namenjeno samo za one koji ga gledaju spolja, jer Cee'd GT Line ima dosta toga da ponudi i u kabini. Sportski enterijer sa metalnim pločicama na pragovima, metalnim pedalama i odmorištu za levu nogu i drugačiji upravljač pojačavaju sportski utisak. Sedišta nisu kao u pravom GT-u, ali su unapređena u odnosu na "regularne" modele.


Za gledanje originalnog testa kliknite na link:
http://www.b92.net/automobili/vozili_smo.php?yyyy=2016&mm=06&nav_id=1144098

 

Naručite se na RSS feed
23. 05. 2016

Sa svakim novim Sorentom pravljen je džinovski korak unapred i razlike u odnosu na prethodnika su sve drastičnije. Ovo, se doduše može reći i za model Cee'd, ali kod automobila sa više luksuza u sebi promene su daleko lakše uočljive. Tako je i sa modelom koji smo ovoga puta testirali. Već na prvi pogled jasno je da novi Sorento nema previše dodirnih tačaka sa starim. Nije ovde bilo ...

15. 03. 2016

Večita dilema da li uzeti manji auto sa više opreme ili veći sa manje opreme uvek ima dva odgovora u zavisnosti od toga da li vas vodi srce ili racio. Ako ste u dilemi da li da odaberete Kiju Rio ili Cee'd, odgovor nije previše težak. Rio sa vrlo pristojnim paketom opreme Urban košta 10.190 evra a osnovna verzija Kije Cee'd 11.690. Inače, Rio ima nešto veću cenu zbog toga što se ne ...

08. 07. 2015

Podsetićemo vas da B segment u Srbiji čini čak 45 posto ukupne prodaje novih vozila. Na stranicama našeg magazina već ste se upoznali sa benzinskim motorom zapremine 1,2 litra koji se ugrađuje u „rio“, a na našem testu se vrlo brzo našao i savremeni dizelaš zapremine 1,4 litra. Rešili smo da ih uporedimo, ali ne samo kroz performanse i utisak u vožnji, već i kroz troškove eksploatacije, jer je to ono što ...

24. 04. 2015

Odmah po otvaranju Salona automobila u Beogradu imali smo nesvakidašnju priliku da vozimo Soul EV, jedini električni automobil koji je na toj manifestaciji imao premijeru. U vožnji po prestonici Srbije utvrdili smo koliko je zaista praktičan i koristan. Iako autonomija nije bila na onom nivou koji obećavaju fabrički podaci, sasvim je dovoljna za svakodnevno obavljanje svih poslova u gradu. Do brzina ...