Svi tekstovi

25. 08. 2016

Sedmogodišnja garancija, privlačan dizajn, kvalitetni materijali i bogata oprema još više dobijaju na značaju kada se pomene cena – Kia cee'd ima sada cenu koja počinje od 10.490 evra.

Od kako se pojavila, kompletna Kijina cee’d (sid) familija privlači veliku pažnju kupaca. Pre svega zbog svoje zrelosti i kvaliteta konstrukcije kompletnog automobila koja se može meriti sa najpoželjnijim nemačkim konkurentima u klasi.

Kijin evropski dizjanerski tim iz Frankfurta, krajem prošle godine predstavio je restilizovanu varijantu druge generacije cee'da. Značajna restilizacija je donela mnoštvo fino doteranih detalja, dizajniranih u sportskom, ali blago konzervativnom stilu. Ruku na srce, automobil nije previše izmenjen što itekako može da znači vlasnicima prethodne varijante, čija cena neće previše pasti s vremenom.

Sa dužinom od 4,31 metar, Kia cee'd spada u same klasike niže srednje klase , jer je gotovo u centimetar ista kao opel astra i folksvagen golf iako je desetak centimetara kraća od ford fokusa. Prtljažnik ima zapreminu od 380 litara, što je u gornjem delu proseka klase. Zadnje sedište je podeljeno na trećine i dva nejednaka dela mogu da se nezavisno obore. Kada se cela klupa preklopi dobije se prostor od čak 1318 litara, što je dovoljno da se preveze kabasti teret, poput nekog standardnog komada bele tehnike. Napominjemo i to da prtljažnik ima pravilan oblik, tako da svaki njegov deo može da se iskoristi, pa se pokazao kao više nego dovoljan za prtljag četiri putnika.

Već prilikom ulaska u kabinu stiče se utisak kvaliteta i solidnosti. Materijali su najskuplji i najkvalitetniji za ovu klasu vozila, i pažljivo su odabrani tako da budu prijatni na dodir ruke i pogled oka, uz napomenu da primerak koji je došao na duži test u našu redakciju ima trenutno najbogatiji dostupan paket opreme - EX Style.

Dopalo nam se što je kompletna površina tapacirunga u vratima i gornjeg dela komandne table obložena mekanom plastikom prijatne teksture kakvu nismo videli ni u jednom drugom automobilu iz klase. Takođe, u Style paketu, tapacirunzi na vratima su obloženi atraktivno proštepanom eko-kožom, što svakako pravi razliku u odnosu na mnoge slične automobile koji na tom mestu imaju ili tvrdu plastiku, ili eventualno komad tkanine. Tkanina na sedištima je crno-siva, osvežena komadima eko-kože svetle nijanse, iste kao na vratima.

Uz najbogatiji paket opreme dolaze još i lajsne od kvalitetne plastike ofarbane "pijano lakom", kao i detalji od hroma koji svakako atmosferu podižu na viši nivo i ovako opremljen auto jasno razdvajaju od ostalih modela u ponudi.

Najbogatiji paket sa sobom donosi i dvozonski klima uređaj koji ima opciju umerenog (soft) i snažnog (fast) rada. Kijini automatski klima uređaji su poznati po tome da poseduju detektor zamagljenosti vetrobranskog stakla, pa automatski pale kompresor klima uređaja kako bi sprečio nagli gubitak vidljivosti tokom vožnje.

Kabina je vrlo prostrana, mada će pozadi najudobnije biti putnicima prosečne visine. Ovo je priča koju ponavljamo prilikom testa svih automobila niže srednje klase i zato ne smatramo da je mana.

Pozicija vozačevog sedišta je prilično visoka, čak i u najnižem položaju. Pa ipak, zavaljen položaj za volanom omogućava i vrlo visokim osobama da se udobno smeste, s obzirom da upravljač ima vrlo dug hod prilikom podešavanja po dubini. Još jedan detalj koji boravak za volanom čini prijatnim jeste blago zakrivljena konzola ka vozaču, ali tako da ne otežava suvozaču kontrolisanje ventilacije i audio uređaja.

Činjenica je da je ovo vrlo atraktivan auto sa bogatom opremom i za relativno malo novca, ali ono što izbija u prvi plan jesu njegove vozne karakteristike. Ogibljenje i upravljački mehanizam odlično su uklopljeni - auto bespogovorno prati svaku reakciju upravljačem do krajnjih granica koje su vrlo visoko postavljene.

Zanošenja gotovo da i nema, a prilikom naglih korekcija volanom Cee'd se ponaša vrlo neutralno i poslušno prati zadatu putanju. Za to su zaslužni točkovi prečnika 16 inča, koji "lepe" auto za asfalt.

Ogibljenje se ne može nazvati ni tvrdim ne mekim (mada je nešto "čvršće"), ono predstavlja dobar balans između udobnosti pa i sportskih voznih karakteristika. To omogućava vrlo brze prolaske kroz krivine bez naginjanja, kao i vrlo prijatno neutralisanje kratkih uzastopnih neravnina.

Kija je ostavila vozaču da bira između tri nivoa servo asistencije, tako da auto pritiskom na taster na volanu u trenutku možete prilagoditi svom trenutnom raspoloženju, ili putu po kojem vozite.

Najprodavanija benzinska varijanta bila je, i ostala, benzinac od 1.4 litra koji sada ima 100 KS. Međutim, smatramo da je, kada su u pitanju cena i vozne osobine, najbolja verzija sa benzinskim motorom od 1.6 litara, snage 135 "konja", pa smo upravo ovakav auto i odabrali za supertest.

Možda je baš ovaj motor primer i razlog zašto benzinci ponovo postaju sve popularniji i traženiji od dizela.

Živahan motor pristojne snage opremljen je sistemom za direktno ubrizgavanje benzina u cilindre i sa uređajem za varijabilno otvaranje ventila, uz obrtni moment od 164 Nm pri 4.850 o/min.

Iako je maksimalni obrtni moment postavljen prilično visoko, motor lepo vuče i na niskim obrtajima. Nije potrebno menjati brzine iznad tri–četiri hiljade obrtaja, dovoljno je elastičan i možete se udobno upustiti ne koristeći menjač često.

Šestostepeni menjač preciznih hodova je odlično izbalansiran i u stanju je da podjednako dobro podnese kako one sa "ciglom na gasu", tako i one kojima više prija "penzionerski" stil vožnje.

Testirali smo Cee'd na deonici od oko 500 kilometara po autoputu i zaista uživali u mirnoj, komfornoj vožnji. Brzina od nepunih 130 kilometara na sat putnicima daje priliku za opušten razgovor, vozaču mir i potpunu kontrolu za volanom.

Potrošnja goriva u ovakvom režimu je ispod sedam litara, a ako ne ubrzavate (pre)naglo i vozite ustaljenim ritmom skala se približava oznaci od šest litara goriva.

Ono što je najbitnije jeste da ćete uvek imati dovoljnu rezervu snage koja će vas izvući iz rizičnih preticanja. Naravno, ne treba preterivati jer je ovde ipak reč o 135, a ne 200 ili više konjskih snaga. To znači da ako vozite natovaren auto, ili naiđete na zahtevnu uzbrdicu ipak morate posegnuti za ručicom menjača i spustiti dve, pa možda i tri brzine naniže.

Ukoliko ste pažljiviji prema papučici gasa, Cee'd 1.6 će znati da vas nagradi niskom potrošnjom. Normalnom vožnjom po magistralnim putevima, testni automobil trošio je 5,7 litara benzina.

Na autoputu je prosek, logično, skočio, a najveća prosečna potrošnja u gradskoj gužvi bila je oko 8,2 litra. Prosek na testu je bio oko sedam litara, što je više nego zadovoljavajući rezultat imajući u vidu gužve na beogradskim ulicama.

U ovom prvom predstavljanju modela Cee'd, koji će na našem dugotrajnom testu ostati nekoliko meseci, upoznali smo vas sa osnovnim karakteristikama i ličnom kartom ovog benzinskog modela. Uskoro stiže i konkretnija matematika - koliko košta kilometar pređenog puta, cene servisa i održavanja, kao i kako se automobil uklapa u život prosečne porodice u Srbiji.

 

Za gledanje originalnog testa, molimo da kliknete na donji pdf dokument:

Naručite se na RSS feed
19. 08. 2016

Tehnološki je superiornija od mnogih evropskih brendova (i ne samo evropskih), pa joj nije problem da konstruiše i jedan Sorento, koji je daleko bolji SUV od konkurencije. Ono što je mene iznenadilo (prijatno, svakako), jeste činjenica da je Sorento za klasu bolji od modela iz "iste kuće" – Hyundaija Santa Fe. Da li je Kia iznad brenda Hyundai? Ako direktno uporedimo modele ovih brendova, jeste! ...

12. 08. 2016

Nakon što se Kia Motors već pozicionirala kao vodeća kompanija industrije u područjima dizajna, kvaliteta i tehnologije, nedavno je postigla novi veliki uspeh. Renomirana institucija J.D.Power proglasila je Kiju ubedljivim pobednikom istraživanja IQS (Initial Quality Study) 2016, u kojem je iza sebe ostavila 33 marke u SAD. Po prvi put u psolednji 27 godina na vrhu lestvice ...

16. 06. 2016

Da ne bude zabune, Cee'd nije mali automobil, ali motor u testiranom vozilu jeste! Hiljadu kubika u automobilu "C" segmenta? Malo?   Aktuelna verzija modela Cee'd već je nekoliko godina na tržištu i dobro je poznata domaćem kupcu, nedavno je ovaj model podvrgnut blagom redizajnu tako da je potpuno spreman za "drugo poluvreme" tržišne utakmice u segmentu ...

23. 05. 2016

Sa svakim novim Sorentom pravljen je džinovski korak unapred i razlike u odnosu na prethodnika su sve drastičnije. Ovo, se doduše može reći i za model Cee'd, ali kod automobila sa više luksuza u sebi promene su daleko lakše uočljive. Tako je i sa modelom koji smo ovoga puta testirali. Već na prvi pogled jasno je da novi Sorento nema previše dodirnih tačaka sa starim. Nije ovde bilo ...