Svi članki

11. 04. 2014

Najatraktivniji Kijin model ušao je u četvrtu godinu tržišnog života, pa je došlo vreme za tretman ulepšavanja.

Diskretno i sa koketiranjem ka premijum klasi podmlađene crte lica novi Sportage (sportidž) i dalje čine poželjnim među kupcima u SUV segmentu

Sportage je najpopularnija Kia na domaćem tržištu, a o Evropi i da ne govorimo. Fabrika u slovačkoj Žilini već godinama ne uspeva da postigne da proizvede toliko vozilada se zadovolji tražnja, uprkos tome da su više puta povećavali obim proizvodnje. Još jedan dokaz popularnosti ovog modela jeste da je na napaćenom srpskom tržištu koje konstantno beleži pad, prodja ovog modela porasla i da zajedno sa bratskim hyundaijem ix35 drži preko polovine tržišta u SUV-C segmentu (53 posto). Ova godina je još zanimljivija jer je za prva dva meseca u Srbiji prodato 50 Sportaga što praktično znači da je skoro svaki treći SUV prodat u našoj zemlji došao iz Kije. Šta god ko mislio o Korejancima, ovo je podatak za poštovanje.

Da bi ostali u igri na vrlo zahtvnom evropskom tržištu u Kiji su morali u rekordno kratkom roku od samo dve-tri godine da promene kompletnu gamu, što nikako nije zanemarljiva investicija. Prateći nove trendove došlo je vreme i za podmlađivanje Sportaga. Fejslift može da bude veoma riskantnaigra jer nije redak slučaj da se dizajneri malo zaigraju i da u želji da pošto poto istaknu neku promenu upropaste automobil. Ovu boljku su imali i neki veoma poznati proizvođači. Ipak, u kiji su se odlučili za malo konzervativniji pristup, reklo bi se u Folksvagen stilu.

Što se eksterijera tiče najveća novina su nova zadnja svetla koja su modernija, a u skupljim varijantama sa LED tehnologijom imaju i 3D izgled pomalo nalik na rešenja koja smo videli kod Folksvagena i BMW-a. Kada pogledate od pozadi novi Sportage deluje agresivnije i svežije što i jeste bio cilj. Napred je promenjena maska, odnosno rešetka hladnjaka koja sada ima drugačiju strukturu koja priliči automobilima višeg segmenta. Tu je i diskretna antena u vidu »ajkulinog peraja« i novi dizajn aluminijumskih naplataka od 16, 17 i 18 inča.

U enterijeru su se dizajneri bazirali uglavnom na stvaranje prijatnijeg ambijenta u vožnji, dosta se radilo na snižavanju buke u kabini tako da su temeljno prerađeni sistemi oslanjanja kako bi se smanjila buka od podloge. Vetrobransko staklo je novo sa dodatnom zvučnom izolacijom kako bi se smanjila buka od vetra. Izmene je pretrpeo i sistem za otvaranje staklenog panoramskog krova, tako da je sveukupni utisak dosta dobar.

Utisak u vožnji je dosta dobar. Motor od 184 konjske snage ima sasvim dovoljnu rezervu »konja« da se uvek osećate sigurno kada krenete u neki manevar. Automatski menjač je melem za beogradske gužve i stani kreni vožnju. Samu promenu prenosa izvršava gotovo trenutno i bez trzaja koji ume da bude malo neprijatan prema putnicima. Čini nam se da su ga malo »uštrojili« u odnosu na prethodnika tako da je sada kultivisaniji i obzirniji prema životnoj sredini. U svakom slučaju automatik je zaista investicija koja vredi tih 1600 evra doplate. Potrošnja na testu u strogo gradskoj vožnji nam se kretala nešto ispod deset litara što je nešto više od onog što deklariše fabrika, ali je u granicama očekivanog. Ruku na srce nismo se nešto ni trudili da obaramo potrošnju.

Da kažemo koju i o enterijeru. Na prvi pogled nije bilo nikakvih drastičnih izmena. Najuočljivi je novi izgled supervision instrumenata sa displejem ispred vozača od 4,2 inča. Tek kada sednete vidite da su izmenjeni i materijali od kojih su izrađena sedišta. Testirani model imao je kožna sedišta, a postoje i varijante sa kombinacijom kože i alkantare što je još jedan znak koketiranja sa skupljim SUV-ovima iz premijum segmenta. Kad smo već kod premijum automobila u ovom Sportagu se nalazio i Infnitijev audio sistem. Zvuk je dosta dobar, ali mislimo da je Infiniti mogao bolje da se potrudi naročito ako se ima u vidu poboljšana zvučna izolacija u novom Sportagu koja je odlična podloga za jedan dobar audio sistem.

 

Naposletku da sumiramo utiske posle višednevne vožnje novog Sportaga koga smo imali prilike da vozimo na ulicama Beograda i pre ženevskog salona automobila na kome je zvanično predstavljen. Reč je o jednom zreom SUV-u koji je proležao sve dečje bolesti i koji je posle četiri godine i dalje jedan od najpoželjnijih na tržištu. Novine koje nam donosi model za 2014. Pre bi se mogao podvesti pod fino štelovanje nego pod revoluciju ali to uopšte nije nedostatak, naprotiv u novom Sportagu ćete se osjećati prijatnije nego ranije uz novi dašak luksuza koji donose novi materijali prvenstveno nove vrste kože i alkantara. Dobre vozne karakterstike, provereni Dynamax pogon na sva četiri točka i prijatnija atmosfera u kabini jaki su aduti za borbu u ovom segmentu »srednjih« SUV-ova. Uostalom prodajni rezultati mogu vam reći više od bilo kog automobilskog novinara.

 

Za gledanje originalnog, skeniranog članka, molimo, kliknite na donji link!           

Naručite se na RSS feed
01. 04. 2014

Čuvena nemačka automobilistička revija Auto Bild u martovskom izdanju je napravila uporedni test kompaktnih sportskih kupea.   Kia je danas doživela potpunu preobrazbu i korača uz bok priznatim, zvučnim imenima automobilske industrije kao što su Opel i Volkswagen. Prošle godine Kia je dokazala da su se Kijini dizajneri s Schreyerom na čelu strateški okrenuli ka ...

07. 02. 2014

Neobuzdan temperament, tehnologija koja pokazuje put u budućnost i sportske linije samo su neki od detalja koji krase novu Kiju pro_cee'd (prosid). Njegovo »mišićavo telo« i kada stoji u mestu izgleda hitrije od mnogih sportskih automobila. Ovu »ljutu mašinu« krasi i snažan zadnji deo, širok rameni pojas i veoma harizmatični prednji deo vozila sa novim licem koji ...

03. 01. 2014

Pre nekoliko godina, tačnije prilikom promocije modela Sportage (sportidž), proizvođač je najavio početak strategije prema kojoj će njihovi automobili u budućnosti biti sve kvalitetniji i lepši. Da dizajn igra možda i presudnu ulogu u pozicioniranju sve ambicioznijeg automobilskog brenda, sugeriše i to što je za predsednika Kije imenovan šef dizajnerskog odeljenja Peter Šrejer ...

18. 11. 2013

Odmah, već na prvi pogled, jasno je da se radi o verziji sa naglašenijim sportskim izrazom u odnosu na hečbek sa petoro vrata. Odbojnici izgledaju agresivnije, zadnji deo izgleda mišićaviji, a gril hladnjaka je uži. Ne možemo a da iznova ne konstatujemo kako je Kia od neuglednih automobila iz prošle decenije došla do toga da proizvodi možda i najatraktivnije ...