Svi članki

15. 03. 2016

Iako više nije među najnovijim, Kia Rio i dalje je među najboljim automobilima u klasi.

Večita dilema da li uzeti manji auto sa više opreme ili veći sa manje opreme uvek ima dva odgovora u zavisnosti od toga da li vas vodi srce ili racio. Ako ste u dilemi da li da odaberete Kiju Rio ili Cee'd, odgovor nije previše težak. Rio sa vrlo pristojnim paketom opreme Urban košta 10.190 evra a osnovna verzija Kije Cee'd 11.690.

Inače, Rio ima nešto veću cenu zbog toga što se ne proizvodi u EU, već u Južnoj Koreji. Kada se doda porez na zbir osnovne cene i carine, dobije se dodatno opterećenje od oko 18 posto. Na kraju krajeva, treba uzeti u obzir i povoljne uslove finansiranja na 60 rata, bez kamate.

Dakle, razlika u ceni dva automobila nije velika, ali razlika u opremi jeste. Oba modela imaju sedmogodišnju garanciju i jednako dobro će držati cenu kao polovnjaci. Dakle, pitanje je samo koje su potrebe budućeg vlasnika.

Ukoliko auto vozite pretežno po gradu, ponekad povezete saputnika, ne vučete sa sobom veću količinu stvari i nemate nameru da prevozite veš mašinu, realno je bespotrebno da svakodnevno sa sobom vučete veću količinu lima. Pogotovo ako vam situacija sa parkiranjem nije baš najopuštenija.

Rio nudi sasvim solidnu opremu u Urban paketu, na čijem spisku se nalaze alu felne, UV premaz na vetrobranu, kožni volan i ručicu menjača, automatsku "klimu" sa senzorom zamagljenosti stakala, senzor sa kišu...

Sa druge strane, bazni Cee'd nema čak ni daljinsku komandu centralne brave na ključu, ali zato nudi više prostora.

Ako se ipak odlučite za Rio, možete da očekujete mnogo pozitivnih iznenađenja. Za početak, opšti utisak kvaliteta je na vrlo visokom nivou. Sedi se veoma udobno, s obzirom da sedište može da se podesi prilično nisko a volan može dosta da se izvuče. Nožne komande su udaljene, što omogućava ispružen položaj nogu i smanjenje zamora prilikom dužih vožnji.

Menjač je konstruisan po ugledu na najbolje dane nemačkih brendova, sa kratkim hodovima i iznenađujućom preciznošću. Pravo je zadovoljstvo menjati brzine na automobilu kod koga su sve komande meke i sofisticirane.

Svaki put kada sednemo za volan iznenadi nas i ponašanje ovog modela na otvorenom. Veoma je tih i vrlo brzo se umiruje prilikom prelaska preko neravnina, za razliku od nekih drugih automobila iz klase u kojima imate osećaj kao da ste u igrački na autoputu.

Mala Kia inače ima meko podešeno ogibljenje, što je samo još jedan dokaz inteligentne konstrukcije koja pri većim brzinama eliminiše naginjanje i ljuljanje automobila a u gradskoj vožnji efikasno "pegla" sve vrste neravnina.

"Petnaestice" dimenzija 185/65 R 15 su svakako doprinele udobnosti a istovremeno neće opteretiti kućni budžet kada dođe vreme za zamenu ili nabavku zimskog kompleta.

Iako smo već više puta pisali o modelu sa 1.2 benzincem sa 85 KS moramo još jednom da ga pohvalimo u smislu kontinuiteta solidnosti. Naime, često nam se dešava da se različiti primerci istog tipa motora u istom modelu potpuno različito ponašaju, ne samo u pogledu performansi, već i potrošnje.

U slučaju Kije Rio, 1.2 benzinac svaki put je trošio manje od sedam litara benzina po Beogradu. Relacija kojom smo se vozili je uglavnom Novi Beograd, delimično strogi centar grada i autoput kroz Beograd. Na primer, pri 130 km/h Rio troši oko 6,5 l/100 km, a sa identičnom cifrom smo završili test.

Ovim se još jednom pokazalo da je potrošnja benzinaca vrlo ujednačena po gradu i pri 130 km/h. Inače, pri toj brzini motor se "vrti" na oko 3.600 obrtaja u minuti, što je sasvim u redu za petostepeni menjač.

Četvorocilindrični atmosferski benzinac je novije konstrukcije i sasvim je prijatan za svakodnevnu vožnju. Pri nižim obrtajima je srednje elastičan, što je dovoljno za tečnu gradsku vožnju sa solidnim međuubrzanjima koja će vas lako svrstati među brže u grupi vozila.

Iznenadili smo se da ovakav režim vožnje automobilu zapravo prija, s obzirom da se konstantna brzina bez napora mnogo brže postiže. Na primer, pri 50 km/h putni kompjuter je pokazivao cifru od oko dve do tri litre, tako da se zaista ne treba ustručavati sa "vrtenjem" motora. Naravno, samo prilikom ubrzanja i međuubrzanja.

Automatika sa senzorom vlažnosti

Ako se umesto Kije Cee'd odlučite za Rio, definitivno nećete biti razočarani.

Automatska "klima" u ovom modelu jedna je od najnaprednijih. Ima ugrađen senzor vlažnosti vazduha koji automatski aktivira kompresor u cilju odmagljivanja prozora.

Tokom testa je dosta padala kiša i možemo reći da odlično radi. Inače, prosek od 6,5 l/100 km je zabeležen sa stalnim radom kompresora "klime".

Komforno i po kiši

Osim senzora za vlažnost vazduha u kabini, Rio Urban je opremljen i senzorom za automatsko aktiviranje brisača. Njihova brzina rada se automatski određuje u odnosu na brzinu vozila i intenzitet padavina.

 

 

Za gledanje originalnog testa, molimo da kliknete na link:

http://www.b92.net/automobili/vozili_smo.php?yyyy=2016&mm=01&nav_id=1087583

Naručite se na RSS feed
08. 07. 2015

Podsetićemo vas da B segment u Srbiji čini čak 45 posto ukupne prodaje novih vozila. Na stranicama našeg magazina već ste se upoznali sa benzinskim motorom zapremine 1,2 litra koji se ugrađuje u „rio“, a na našem testu se vrlo brzo našao i savremeni dizelaš zapremine 1,4 litra. Rešili smo da ih uporedimo, ali ne samo kroz performanse i utisak u vožnji, već i kroz troškove eksploatacije, jer je to ono što ...

24. 04. 2015

Odmah po otvaranju Salona automobila u Beogradu imali smo nesvakidašnju priliku da vozimo Soul EV, jedini električni automobil koji je na toj manifestaciji imao premijeru. U vožnji po prestonici Srbije utvrdili smo koliko je zaista praktičan i koristan. Iako autonomija nije bila na onom nivou koji obećavaju fabrički podaci, sasvim je dovoljna za svakodnevno obavljanje svih poslova u gradu. Do brzina ...

28. 01. 2015

Kijin model srednje klase Cee'd nalazi se u prodaji već dve godine i svakim danom stiče sve više ljubitelja. Za razliku od pojedinih proizvođača koji bombastičnim dizajnom "bljesnu" prilikom prezentacije, pa zatim vrlo brzo prestare i odu u zaborav, novoj generaciji Kija to ne može da se desi. Naravno, vidljiv je veliki uticaj evropske škole dizajna koju je ...

27. 10. 2014

Kijin model srednje klase cee'd (sid) nalazi se u prodaji već dve godine i svakim danom stiče sve više ljubitelja. Za razliku od pojedinih proizvođača koji bombastičnim dizajnom »bljesnu« prilikom prezentacije, pa zatim brzo prestare i odu u zaborav, novoj generaciji Kija to ne može da se desi. Naravno, vidljiv je veliki uticaj evropske škole dizajna koju je doneo Peter Schreyer ...