Svi članki

27. 10. 2014

Kia je u poslednjih nekoliko godina uspela da nametne korporativni dizajn, kvalitet i vozne osobine kakve neke renomirane fabrike još uvek traže. Atraktivne crte, dobra oprema, štedljivi dizelaš stižu po prilično povoljnoj ceni.

Kijin model srednje klase cee'd (sid) nalazi se u prodaji već dve godine i svakim danom stiče sve više ljubitelja. Za razliku od pojedinih proizvođača koji bombastičnim dizajnom »bljesnu« prilikom prezentacije, pa zatim brzo prestare i odu u zaborav, novoj generaciji Kija to ne može da se desi. Naravno, vidljiv je veliki uticaj evropske škole dizajna koju je doneo Peter Schreyer (Šrejer).

Pokazalo se da je verzija cee'da sa troja vrata, pro_cee'd još atraktivniji i poželjniji za ljude koji žele da budu primećeni i da svojim automobilom ostave poruku.

Ako izuzmemo prednju masku i farove koji su glavni nosioci agresivne crte pro_cee'da, ostatak vozila deluje elegantno, čak i konzervativno. Sve je na svom mestu i ništa ne odskače. Slična situacija je i u unutrašnjosti. Sve je svedeno, sa puno ukusa i bez suvišnih detalja, ali sa elementima koji imaju aspiracije ka premium segmentu.

Položaj za upravljačem je odličan. Kijini stručnjaci su očigledno uzeli u obzir da je prosečni Evropljanin nešto viši od Korejca, pa su raspored komandi prilagodili tome. To znači da kada vozač podesi sedište po dubini i visini, kada podesi nagib naslona kako mu odgovara, pa potom podesi i upravljač po dubini i visini, ne mora da traži nožne komande, ručicu menjača ili najvažnije prekidače na neuobičajenim mestima. Sve je na dohvat ruke, dobro osvetljeno i pristupačno.

Ovde moramo da primetimo da su sedišta postavljeno nešto više nego kod većine automobila iz klase, međutim to je i dalje mnogo prijatnije i bolje nego kod SUV automobila.

Prostor u kabini je nešto iznad proseka C segmenta. Na zadnju klupu mogu da se smeste dva odrasla putnika. Auto je dovoljno udoban da se sa njim krene i na ozbiljnije, što će reći duže putovanje. Tim pre što i prtljažnik ima solidnu zapreminu od 380 litara, što je dovoljno za četiri kofera i ručni prtljag putnika. Zadnja klupa je podeljena na dve trećine i kao što je uobičajeno, može da se obori, čime auto postaje praktični teretnjak. Pristup zadnjoj klupi je dovoljno lak da ulazak i izlazak i nešto viših osoba ne predstavlja napor.

Za razliku od većine konkurenata, Kija nudi veliki broj paketa opreme – čak šest. Automobil koji vam predstavljamo je imao četvrti po redu nivo opreme LX Dynamic. On sadrži automatske podizače prozora, manuelni klima uređaj, električne pokretače retrovizora, maglenke napred i pozadi, kao i odličan audio uređaj koji pored ostalog može da čita MP3 format muzike preko USB priključka. Komande za »muziku« su pod prstima na točku upravljača. Tu su i tempomat, parking senzori pozadi i aluminijumski naplaci od 16 inča. Iako postoji i bogatija oprema, ovako opremljeni cee'd je sasvim dovoljan za vrlo komotnu svakodnevnu upotrebu. Mi bi samo preporučili doplatu paketa Dynamic+ koja poseduje senzor za farove, automatski dvozonski klima uređaj i LED dnevna svetla. Sa njim je auto vrlo fino kompletiran.

Osećaj u vožnji je još jedno iznenađenje. Automobil je vrlo »utegnut« i odlično komunicira sa vozačem, što je još jedna od karakteristika automobila koji pretenduju na vrh klase. To znači da vozač u svakom trenutku zna šta će automobil uraditi i da nikada ne doživljava neprijatna iznenađenja. Ogibljenje je prilično tvrdo i automobil se ne naginje previše u krivinama.

Pro_cee'd je vrlo neutralan i sposoban je da proklizavanje preko prednjih točkova transformiše u kontrolisano zanošenje repa pomoću kratkog kočenja i korekcije upravljačem.

Vožnja je udobna uprkos velikim aluminijumskim felnama od 16 inča. Nivo buke je odlično kontrolisan, čak i pri velikim putnim brzinama po grubom asfaltu.

Vozili smo pro_cee'd sa jačim, od dve verzije turbo-dizel motora. Oba imaju zapreminu od 1,6 litara, a snažnija verzija raspolaže snagom od 128 konjskih snaga i obrtnim momentom od 260 Nm. Sa njim je auto vrlo živahan – do »stotke« ubrzava za 10,5 sekundi. Kao što se i očekuje, štedljivost mu je velika vrlina. U realnim uslovima vožnje u kojima nemamo ni vremena ni živaca da pazimo na stil vožnje, uspeli smo da postignemo prosečnu potrošnju od 6,1 litar i smatramo da je to vrlo dobar rezultat u realnim okolnostima. Gradska vožnja koja se u našem slučaju sastoji od otvorenih bulevara Novog Beograda i gužve u centru, prosečnu potrošnju povećava za oko jedan litar. Na otvorenom drumu, zahvaljujući šestostepenom menjaču potrošnja bez problema može da se spusti ispod četiri litra.

Pre desetak godina, test neke od Kija obično smo završavali rečima da je »to skoro tu, ali, eto, cena je povoljna«. Odavno to više nije tako. Kia pro_cee'd ravnopravno stoji na čelu klase, a za to očekuje zasluženu cenu. Za nijansu nižu od većine, ali opravdanu. Kiju pro_cee'd možete nabaviti već za 11.290 evra. Ipak, za ovako dobro opremljen i motorizovan primerak  u kojem ćete uživati u svakom trenutku, moraćete da izdvojite 16.990 evra.

Za gledanje originalnog, skeniranog članka, molimo, kliknite na donji prilog!    

 

Naručite se na RSS feed
19. 09. 2014

Kia je poslednjih godina doživela pravi preporod zahvaljujući novom, smelom dizajnu, efikasnim i ekonomičnim motorima, ali i poverenju koje je izgradila kod kupaca uz, kako u Kiji vole da istaknu „nenadmašnu“ garanciju od sedam godina. Novi Sportage (sportidž) koji su Novosti imale na testu, sa 2.0 dizel motorom (184 KS) i paketom opreme Luxury (lukšuri), sa akcijskim popustom košta 36.090 ...

08. 07. 2014

Krenimo od ergonomije, i iako smo poželeli spustiti sedište još malo niže, vozač za čas pronađe željenu poziciju. Kako se prednja bočna stakla spuštaju naniže ka prednjem delu, staklene površine su izdašne, što omogućava odličnu vidljivost sa strane. Svega tu još možemo pronaći korisnog za vozača, i u duhu najnovije tehnologije. Spomenimo samo električnu ručnu kočnicu, ...

27. 05. 2014

U tu svrhu, jedan deo sadržaja ovog centra pretvoren je u pravi salon automobila. Kada predstavnici jedne automobilske kompanije reše da omoguće publici direktan kontakt sa svojim modelima i udruže se sa redakcijom koja jedina u Srbiji test-vožnje za svoje čitaoce i gledaoce organizuje već 12 godina, onda rezultat ne može da bude ništa drugo nego pravi mali spektakl. Upravo tako je i bilo kada je ...

15. 05. 2014

Predstavljanjem nove generacije kompaktnog minivena Kia je zaokružila ponudu, ali i stilsku transformaciju koja je započela dolaskom novog cee'da (sid). Atraktivna i moderna spoljašnjost je prvi adut Carensa. Kroj nove karoserije je moderan i odaje jednostavnu ravnotežu dinamike i elegancije. Crna maska sa hromiranim ramom koji okružuje „pčelinje saće“, razvučena između dva neobično ...