Svi tekstovi

07. 12. 2017

Ovo je duel hečbek limuzina: nova Kija Stinger je iznenađenje, ali i Arteon takođe – mada nekako drugačije.

Automobilski svet se razbudio iz dubokog sna nakon što je Kija na put izbacila kupe limuzinu vrednu preko 50.000 evra, sa benzinskim 6-cilindrašem, pogonom na svim točkovima i skupom kožom. A mi smo odmah rekli šta mislimo o njoj – wow!

Ovo sada je još značajnije jer smo je doveli na upoznavanje sa još jednim iznenađujućim novitetom – "folksvagenom arteon". I on bi trebalo da bude dobar jer mu je Folksvagen dodelio dupli posao. Kao prvo, "arteon" treba da nasledi CC, a kao drugo, već je postavljen na mesto novog luksuza iz VW u segmentu limuzina na kakvom je bio "feton". I kako stvari stoje?

Ovo su oni: "kija" je potpuno novi model, a "vw" je derivat "golfa"? Ne treba da zaboravimo da je bivši Folksvagenov čovek, Piter Šrejer, tvorac "golfa IV" i "audija TT" napravio ovaj prelepi gran turizmo od "kije stinger" koja izaziva ježenje kože čak i kada samo stoji. Dugačka je 4,83 metra, niska 1,40 m i ima široka ramena i napred i pozadi, sa opadajućom linijom krova kod C-stuba. A to sve deluje vrlo seksi iako nije baš pregledna. I odmah je jasno da je velika pažnja poklonjena detaljima. Tu je tipična Kijina prednja maska koja simbolizuje tigrov nos, a ta linija se nastavlja i ka vetrobranu. Hauba je poput ostrva i deluje plemenito. A tako je i unutra: enterijer je presvučen kožom, iza trokrakog upravljača nalaze se okrugli instrumenti, tu je mala ručica automatskog menjača, poklopci ostava za sitnice su ukrašeni aluminijumom. U nivou pogleda je i ekran osetljiv na dodir, a ispod su prečice za telefon, radio...

Menjamo poziciju iz crvenog u zlatno. I da, "arteon" izgleda dobro sa sivim 20-inčnim točkovima i u kurkuma boji karoserije. I dominira sa dužinom od 4,86 metara (tri cm je duži od "stingera"). Ali mi ne radimo u dečjem magazinu, i vrlo nam je jasno da se ispod ove lepe površine krije mnogo "golfa" i nešto "pasata". "Arteon" se pravi na platformi "golfa". To znači da su motori postavljeni poprečno a ne uzdužno i da su 4-cilindraši. Tako da je "arteon" dole "golf", a gore "pasat", od kog je u stvari preuzeo kokpit. A tu se dešava prava digitalna predstava, pogotovo sa navigacijom koja je smeštena iza obruča upravljača, spojevi su precizni, materijali kvalitetni, a ergonomija savršena. Ali i ovde imamo dve kritike: u grupi modela sa cenom od 50.000 evra, „head-up“ displej (doplata) ne bi trebao da bude na sada već zastareloj pločici koju ne može svako da vidi (zavisno od položaja sedenja), već bi trebalo da projektuje podatke na vetrobran. I drugo, nova navigacija (vrlo skupa doplata) zaista izgleda dobro iza staklenog ekrana, ali „plus“ i „minus“ za kontrolu jačine zvuka je… glupo i ometa. Vratite nam opipljivi kontroler za jačinu zvuka! I kad ste već tamo, slobodno podignite navigaciju za sprat više na centralnoj konzoli.

A sada vožnja! „Kija“ osvaja, a „arteon“ je agilan poput „golfa GTI“. I da, odvezli smo ih na stazu, pa šta. I zahvaljujući pogonu na svim točkovima i 280 KS, „arteon“ je precizan i sjajan poput GTI-ja, uprkos svojoj dužini. Ogibljenje je odlično, odziv upravljača direktan i brz. Ali, nismo se zadržali samo na stazi, već smo otišli i tamo gde će kupci voziti svoje automobile više: planinski putevi, krivine, serpentine… i tamo smo se zaljubili u „kiju stinger“. Bivši šef razvoja iz BMW-a, Albert Birman, tvorac legendarnih modela poput M3 i M5, je u ovu „kiju“ ubacio taj BMW gen.  

U sportskom režimu, pogon na svim točkovima ovde dozvoljava da se pozadina malo zanese, i hrabar pritisak na pedalu gasa dovešće do gracioznog plesa u krivinama. Upravljanje je iznenađujuće direktno, i „stinger“ se bez obzira na svoju veličinu vozi vrlo agilno i sa svojim 6-cilindrašem uvek ima dovoljno snage, a tu se recimo „arteon“ oseća ograničeno sa svojih četiri cilindra. Jedino je zvuk malo tiši i nekako veštački, pa bi na tome trebalo poraditi u Kiji. I da, posle naše zabavne brdske vožnje po krivinama „kija“ je prosečno trošila 13, a „vw“ 0,3 litre više.  
„Kija“ košta 55.000 evra u Nemačkoj (u Srbiji se još ne prodaje), a „arteon“ kod nas u verziji R-Line 2.0 TSI DSG 4motion, staje 52.797 evra

I da, Kija je ušla u ekipu modela preko 50.000 evra, gde ćete za 54.900 dobiti V6 „stingera“ sa kompletnom opremom, a doplata je jedino panorama krov (690 evra) i posebna crvena boja (890 evra). VW je u startnom paketu jeftiniji, pa treba računati na doplatu za točkove, navigaciju… i nudi dva cilindra manje, 90 KS manje i pet godina garancije manje.  

Zaključak
U ovom poređenju nema dva mišljenja – VW „arteon“ se ponaša kao premijum kupe, a „kija stinger“ to jeste. Sa stilom, luksuzna i sportska kao što nijedna „kija“ to nikada nije bila. Sa „folksvagenom“ sa druge strane, dobijate previše „golfa“ za taj novac.

 

Prijavite se na test vožnju i uverite se u Kia kvalitet!

Prijavite se na test vožnju


Za gledanje originalnog teksta, molimo da kliknete na donji pdf fajl:

 

 

Naručite se na RSS feed
20. 10. 2017

Za ostanak u vrhu prodaje, s vremena vreme je potrebno da se urade manje izmene,  odnosno da se automobil unapredi tek toliko da se konkurencija zabrine. Tako je „Kija“ svoj bestseler, kompaktni SUV „sportidž“, obradovala novim dizel motorom. „Sportidž“ je jedan od najtraženijih modela na evropskom tržištu i fabrika u Žilini jedva uspeva da zadovolji potražnju, ali vredni Korejci ne žele da spavaju na lovorikama. ...

13. 10. 2017

Ako danas zamislite nešto novo i drugačije, vaša ideja kroz dve-tri godine, kada stigne na ulicu, može da bude zastarela ili prevaziđena. Međutim to je rizik bez kojeg nema uspeha u automobilskoj industriji. Korejski brendovi su jedni od hrabrijih na tržištu, a dokaz je potpuno novi model Kia Niro koji nije klasičan hečbek, ali nije ni krosover, ni SUV. Niro je „sve po ...

19. 09. 2017

Segment malih gradskih automobila oduvek je bio veoma važan Evropljanima. Prethodna generacija „rija” bila je već šest godina na drumu pa je valjalo osmisliti novog igrača koji bi nastavio da vozi dobro utabanom stazom. Moramo da budemo iskreni, prilikom najava ovog modela očekivali smo da vidimo nešto što vrišti na sav glas – „evo me tu sam, ja sam nov, ja sam IN, svi me primećuju!” Greška. Umesto ...

11. 07. 2017

Stručnjaci Kije su napravili veoma zanimljiv potez i odlučili da konstruišu automobil koji će biti kao stvoren za one koji žive svoj život misleći na planetu ali bez potrebe da se time opterećuju svi koji ih poznaju. Izabrana je krosover kategorija vozila koja dosta obećava pre svega zbog svoje praktičnosti. Funkcionalnost karavana, nešto viša pozicija sedenja koja omogućava i dobru preglednost, i sve to upakovano u prilično ...