Svi članki

08. 07. 2014

Cee’du je zapravo teško pronaći ozbiljniju manu, od dobre pozicije za upravljačem, pa sve do vrhunske opreme i raspoloživog prostora

Krenimo od ergonomije, i iako smo poželeli spustiti sedište još malo niže, vozač za čas pronađe željenu poziciju. Kako se prednja bočna stakla spuštaju naniže ka prednjem delu, staklene površine su izdašne, što omogućava odličnu vidljivost sa strane.

Svega tu još možemo pronaći korisnog za vozača, i u duhu najnovije tehnologije. Spomenimo samo električnu ručnu kočnicu, sistem za upozoravanje nenamernog prelaženja u drugu saobraćajnu traku (zvučni signal) i jos jedan za pomoć pri parkiranju.

 

Nije zaboravljen ni praktični aspekt, cee’d je prepun prostranih boksova i ostava za odlaganje sitnica. Slično je i pozadi, s tim da je i prostor za kolena vredan hvale. Računajte na 5-6 dopunskih santimetara u poređenju sa Peugeotom 308, koji nam se našao pri ruci, odnosno navedenim Focusom.

Naprotiv, sa 380 litara prtljažnik je prosečno prostran (veći za 40 l od bivšeg). Od konkurenata, kao što su Renault Megane, Citroen C4 ili Honda Civic, veći je i do 100 l.

Kao po običaju, u njegovom dnu nismo pronašli rezervni točak, zauzvrat, postoji duplo dno, zgodno za odlaganje tanjih predmeta (alat, karte, prekrivač…).

 

Naravno što se ponašanja na putu tiče i upravljivosti oba modela su takođe vrlo slična ali ne i potpuno. Benzinac se nekako lakše kreće, slobodnije ulazi u krivinu i zabavniji je za vožnju. Dizel se dugo premišlja pre ubrzavanja, nešto je težeg „nosa“ koji „curi“ iz krivine i malo je udobniji.

 

Na repertoaru našeg testa nalazi se benzinska verzija koja razvija „samo“ 135 KS koju poredimo sa pre 18 meseci testiranim 1.6 CRDi od 128 KS. U principu, i jedna i druga motorizacija su sasvim dovoljne za prosečan, rekli bi nisk budžetni kompaktni porodični hečbek.

 

Već u prvim kilometrima moramo pohvaliti diskretnost rada benzinskog agregata. Tih, miran, raspoložen na svaki poziv papučice za gas. Na leru bešuman! Ukomponovan je sa šestobrzinskim manuelnim menjačem tako da se uz malo više rada na njemu, sa lakoćom kompenzuje dramatično niži obrtni moment u odnosu na CRDi naftašku motorizaciju.

 

Iako nije rekorder na ovom polju, prosečna potrošnja dizela u Parizu je iznosila je 6,6 l, sa rasponom između 4,3 i 8 l. Poslednji podatak odnosi se na gradsku vožnju u „špicevima“, bez Stop&Start sistema. Na autoputu, ukoliko se više manje poštuju francuska ograničenja od 130 km/h, ne prelazi 6 l.

 

Benzinac je na testu prosečno potrošio jednu litru više na 100 kilometara od dizelaša, tačnije 7,7 litara i to u rasponu od 6 do maksimalnih 10 litara u gradu i pri bržoj vožnji na autoputu.

 

Ukoliko niža potrošnja dizelaša nije adut koji bi nokautirao benzinca, šta je onda? Cena svakako nije. U istom paketu opreme, testirana benzinska Kia cee’d 1.6 GDI košta 16.540 evra, dok je indentična dizel verzija Kia cee’d 1.6 CRDi skuplja 2.300 evra, odnosno košta 18.840 evropskih novčanica.


Nije velika razlika u ceni, ali ušteda od 2.300 evra je oko 1.600 litara besplatnog benzina za vlasnika benzinske opcije nije zanemariva. A podatak da uštedom u nabavnoj ceni benzinac ima kredit od gotovo 20.000 gratis kilometara vožnje, je „kroše“ od kojeg dizelaš neće ostati na nogama!

 

Za gledanje originalnog, skeniranog članka, molimo, kliknite na donji link!

http://www.vrelegume.rs/test/benzinac-ili-dizel-kia-ceed/

 

Naručite se na RSS feed
27. 05. 2014

U tu svrhu, jedan deo sadržaja ovog centra pretvoren je u pravi salon automobila. Kada predstavnici jedne automobilske kompanije reše da omoguće publici direktan kontakt sa svojim modelima i udruže se sa redakcijom koja jedina u Srbiji test-vožnje za svoje čitaoce i gledaoce organizuje već 12 godina, onda rezultat ne može da bude ništa drugo nego pravi mali spektakl. Upravo tako je i bilo kada je ...

15. 05. 2014

Predstavljanjem nove generacije kompaktnog minivena Kia je zaokružila ponudu, ali i stilsku transformaciju koja je započela dolaskom novog cee'da (sid). Atraktivna i moderna spoljašnjost je prvi adut Carensa. Kroj nove karoserije je moderan i odaje jednostavnu ravnotežu dinamike i elegancije. Crna maska sa hromiranim ramom koji okružuje „pčelinje saće“, razvučena između dva neobično ...

11. 04. 2014

Sportage je najpopularnija Kia na domaćem tržištu, a o Evropi i da ne govorimo. Fabrika u slovačkoj Žilini već godinama ne uspeva da postigne da proizvede toliko vozilada se zadovolji tražnja, uprkos tome da su više puta povećavali obim proizvodnje. Još jedan dokaz popularnosti ovog modela jeste da je na napaćenom srpskom tržištu koje konstantno beleži pad, prodja ovog modela porasla ...

01. 04. 2014

Čuvena nemačka automobilistička revija Auto Bild u martovskom izdanju je napravila uporedni test kompaktnih sportskih kupea.   Kia je danas doživela potpunu preobrazbu i korača uz bok priznatim, zvučnim imenima automobilske industrije kao što su Opel i Volkswagen. Prošle godine Kia je dokazala da su se Kijini dizajneri s Schreyerom na čelu strateški okrenuli ka ...