Polovnjak: Kia cee’d 1.6 CVVT sw
SAT+, 28. jun 2018.

Razuman izbor

29.6.2018

Kijin cee’d (sid) je prvi model ove korejske fabrike koji je dizajniran u Evropi, gde se i proizvodio. Popularan je na domaćem tržištu korišćenih vozila pre svega zbog pristupačne cene. Proverili smo kako se pokazao model u karavan verziji kojim je vlasnik za šest godina po domaćim putevima  prešao 157.000 kilometara.

Prva generacija Kije cee’d predstavljena je 2006. godine, kao prvi model korejskog proizvođača sa izrazito evropskim ambicijama – dizajniran je u njihovom evropskom centru, a i proizvodi se na našem kontinentu. Prvu restilizaciju doživela je 2010. godine, a kraj proizvodnje je 2012. obeležio dolazak druge generacije. Ona se proizvodila do 2018. godine kada je njeno mesto zauzela nedavno predstavljena treća generacija.
Inače, cee’d deli platformu sa hjundaijem i30, baš kao i motore. Tako je ponuda za drugu generaciju podrazumevala dva dizel-motora. Slabiji zapremine od 1,4 litra sa 90 i dve verzije dizelaša zapremine 1,6 litara sa 110 i 128 KS. Kada je o benzincima reč, ugrađivali su se 1.4 sa 100 „konja“, 1.6 sa 135 KS i njegova snažnija turboverzija sa 204 KS. Cee’d se nudio u tri oblika karoserije, kao hečbek sa petoro vrata, karavan i kao kupe sa troja vrata koji je imao i posebno ime – pro_cee’d (prosid). Ta verzija je u prošloj generaciji dobila i sportsku GT varijantu. Primerak koji smo proverili kupljen je u Srbiji 2012. godine kada je i proizveden, njime je vlasnik po domaćim putevima prešao 157.000 km, a za to vreme je posećivao samo ovlašćene servisere.

Utisci servisera
Da se cee’d pokazao kao pouzdan automobil potvrđuje to što nijedan deo na trapu nije promenjen uprkos velikoj pređenoj kilometraži po domaćim putevima. Osim redovne zamene ulja i filtera, kočionih pločica i kaiševa, nije bilo većih zahvata. Majstori poručuju da su u retkim slučajevima menjali stabilizatore i amortizere. Kod primeraka prve generacije problem su bili dotrajali nosači rezervoara, ali to nije zabeleženo kod primeraka druge generacije.

Ocena DEKRA procenitelja
Na konrektno pregledanom primerku uočen je problem sa plastikom enterijera kojoj se skida boja, takođe je primećena i velika istrošenost diskova. Nije primećeno nikakvo curenje fluida iz motornog dela kao ni poznat problem sa svetlima. Na čitavom izduvnom sistemu skoro da nema tragova korozije uprkos sedam godina korišćenja.


Upoznajte Kia cee’d sw.


Za gledanje originalnog testa, molimo da kliknete na donji pdf dokument.

Sve Kompaktna SUV Sportski EV / Hibridi Karavani