Kia ProCeed 1.6 T-GDI GT-Borba razuma i emocija
Auto Bild, maj 2019.

Budite spremni za radoznale poglede – ovo je kompaktni automobile posebne vrste. Kia ProCeed 1.6 T-GDI GT mami snagom od 204 KS u seksi atraktivno krojenom Shooting Brake odelu. Deluje kao sukob ideniteta, pa je AUTO BILD proverio kakav je u praksi.

5.7.2019

 

Spajanje suprotnosti sve je zastupljenije u svetu automobile. U ovoj klasi znamo Mercedes, koji nastupa sa modelom CLA Shooting Brake. Ako novac ne predstavlja problem, možete odabrati i ekskluzivni Porsche Panamera Sport Turismo, koji se već dve godine nalazi na tržištu. Odnedavno i Koreja kandiduje svoj model u neobičnoj klasi – Kia 1.4 T-GDI u verziji od 140 konjskih snaga biće vasa za 27.690 evra. Jedno joj u startu priznajemo – najpovoljnija je. Ipak, naše su ambicije više, pa testiramo top-model koji sportskom pojavom, bogatom opremom i snagom od 204 konja prkosi evropskim modelima.

 

 

 

 

U poređenju sa modelom Ceed SW GT na merenju nedostaje tačno 38 mm. Zvuči malo, ali zapravo je mnogo. Gotovo četiri centimetara donose ne samo provokativno tanak profil već i deficit u prostoru. Visoki putnici već instinktivno paze na frizuru i pažljivo pomeraju glavu. Stakleni krov za dodatnih 990 evra ne popravlja stvari. Ako putnici imaju više od 1,85 metara visine, kontakt je neizbežan. Jednostavno, krovna linija modela ProCeed na zadnjoj klupi jedva da dopušta vožnju i podignute glave. Naš savet je da preskočite ovu doplatu jer ćete uštedeti više od novca, a to je prostor. Međutim, situacija na terenu praktičnosti je u znatno boljoj poziciji. Buduće kupce dočekaće najmanje 594 litara prtljažnog prostora, pa atraktivnoj verziji ProCeed ne možemo osporiti talenat za puovanja. Međutim, rub utovara opterećuje, pa ako redovno kupujete piće, najavljujemo problem – teške gajbice morate svaki put sa mukom podići. Opet ne možeo izbeći poređenje – ako odaberete ProCeed morate se odreći 149 litara zapremine u poređenju sa modelom SW.

Ono što je uskratila u pogledu praktičnosti i upotrebljivosti – Kia ProCeed velikodušno kompenzuje opremom i pojavom. Na modelu koji smo testirali dočekala sun as LED prednja svetla, upozerenja u saobraćaju, kožni upravljač sa funkcijom grejanja, kamera za vožnju unazad, dobra sedišta sa integrisanim grejačima I još mnogo toga. Nije šala, pogotovu u poređenju sa neretko razmaženim evropskim automobilima.Osim multimedije i opreme u službi bezbednosti, KIA domaćinski nudi i paket sportske optike koja će izmamiti uzdahe večitih momaka. Krenimo redom: na vrh liste se nalaze 18-inčni aluminijumski naplaci, araktivni detalji crvene boje i dupli završeci izduvnog sistema. Dovoljno za ljubav na prvi pogled, zar ne? Nastavljamo u istom ritmu. KIA će ljubitelje komfora “pecati” električnim vratima prtljažnika, a tu je i uvek korisni grejač za vetrobransko staklo. Prazni vam se baterija na telefonu? Nikakav problem, inženjeri iz Koreje mislili su na sve, pa će vas u unutrašnjosti dočekati bežična baza za punjenje smartfon uređaja. Sportska sedišta uvek su deo GT opreme, a na spisku su i presvlake od prevrnute kože. Kada već pominjemo sedišta, ona, osim privlačnog izgleda, garantuju i udoban prelazak velikih rastojanja, a kao jedini nedostatak navodimo bočnu podršku koja bi pri dinamičnijoj vožnji  mogla biti izraženija.

 

A SAD, PITANJE SVIH PITANJA: KAKO NEOBIČNI MOZAIK FUNKCIONIŠE U VOŽNJI

Počnimo od 1,6-litarskog turbomotora. Veseli agregat raspolaže snagom od 204 konja, koju šalje prema prednjim točkovima. To je sasvim dovoljno da ProCeed postane prilično brz kompaktni caravan. U praksi to znači sledeće: do otprilike 1.800 obrtaja Kia je kratkog daha, a onda srećno hvata ritam. To raspoloženje prenosi se i na vozača, jer je sprint do stotke prilično imresivan i traje 7,3 sekunde. To je sasvim dovoljno da vas mali broj kolega pozdravi u levoj traci auto-puta. Tome u prilog ide i maksimalna brzina, koja kataloški iznosi 230 km/h. Zadovoljstvu dinamične vožnje doprinosi i precizni šestobrzinski manuelni menjač. Mali savet: držite radoznale prste podalje od Sport režima, koji aktivira nerealističan i iritantan zvuk. Ni vozače gladne krivina ProCeed neće razočarati. Naravno, Kia ne može isključiti podupravljanje iz igre, a kočnice sa 33,7 metara zaostavnog puta su brutalno dobre. Zategnuto oslanjanje zadržava opterećenje, pa je čak i pri jačem ritmu vožnje KIA u velikkoj meri mirna. Tek ponekad na neravnom asfaltu isporuči povratnu informaciju vozaču.

 

KIA UZ SEDAM GODINA GARANCIJE ULIVA POVERENJE

ProCeed 1.6 T-GDI GT počinje borbu sa cenom od 31.190 evra. Ali on ima mnogo toga da ponudi. Ekskluzivni oblik karoserije, raskošna oprema i 204 konjske snage, uz potrošnju od 8,1 litra, ne zvuči tako lose, zar ne? I, naravno, tome dodajemo i sedam godina garancije. Na kraju, ovo i nije neracionalna kupovina.

 

Za pregled originalnog članka, molimo, preuzmite pdf fajl!

Sve Kompaktna SUV Sportski EV / Hibridi Karavani