Kia XCeed – Ceed na steroidima ili nešto drugo?
Dmotion (5/2020)

Kia XCeed je četvrti SUV koji ova marka nudi, na platformi je Ceeda, i postavlja se pitanje, šta je zapravo – Ceed na steroidima ili nešto više? Testiran je model XCeed,1.4 T-GDI, DCT, EX Beat

20.5.2020

         SUV je u ponudi postao imperativ u svim segmentima, od budžetnog pa sve do premijuma. Proizvođači su vrlo vešto, konačno kao i uvek, kupce ubedili da zapravo i ne znaju kako su do sada živeli i putovali bez SUV-a. I to su uradili vrhunski, čini se čak i do te mere da su sami sebe iznenadili potražnjom. 

          Ali, na proizvođaču je da napravi, a na kupcu da odluči, niko ga ne tera da poželi (i plati) SUV. Naravno, tu je i vrhunski marketing auto industrije da „malo pogura“ kupca u odluci i podseti ga „slobodan duh“, „zov prirode i zov u prirodu“, „slobodu kretanja“ i šta sve još ne čujemo uz svaki SUV. Ali, šta je tu je, marketing i moda su čudo, SUV, SAC, RAV i ostala „rekreativna“ vozila su tu, sve ih je više i biće ih sve više.

 

 

         Kia u svojoj ponudi SUV ima još od vremena kada ni izdaleka nije bila kompanija kakva je danas. Sportage i Sorento sasvim uspešno i kontinuirano imaju svoje kupce na svim kontinentima, Stonic je dodat u „mekši“ B segment, a sada je i popunjen i C SUV segment. XCeed ni u imenu ne skriva svoje poreklo. Platformu preuzima od Ceeda, dele identičan međuosovinski razmak, motore i menjače, ali ne i imidž.

 

A „X“ imidž ili stil postignuti su detaljima na odbojnicima, plastičnim lukovima na blatobranima i zaštitom na vratima, ali pre svega 44 mm povećanim klirensom od tla. Na prvi pogled i malo i mnogo, ali u rezultatu, viši i 9 mm duži XCeed izgleda sasvim dovoljno drugačije od svoje osnove iz klasičnog C hečbek segmenta. Šta više, mogli bi ga slobodno svrstati u C SUV Coupe segment, ako gledamo ugao C stuba. A ako apstrahiramo činjenicu da tu ima već viđenih i prepoznatljivih detalja, Kia je napravila lep crossover, koji se potpuno uklapa u trendove potražnje kupaca.

 

 

Odlična izrada

Kia XCeed svoj enterijer najvećim delom deli sa Ceedom. To rade svi, pa zašto ne bi i Kia. I razumljivo, kada se na test dobije model u najvišem paketu opreme koji se nudi kupcima u Srbiji, jasno je da polukožna sedišta i veliki 10.25 inčni ekran infotejmenta podižu opšti utisak za dve stepenice. Ergonomija je veoma dobra, funkcionalnost potpuno zadovoljavajuća, a i ono što SUV/Crossover u osnovi razdvaja od modela čije platforme preuzimaju kao osnovu.

Funkcionalna klasika
EX Beat paket je najviši paket opreme i donosi dosta toga, uključujući grejače sedišta i kožom presvučenog upravljača i pomenuti veliki višenamenski ekran od 10.25“ sa Android auto i Apple Carplay konekcijama. Klasična analogna tabla sa centralno smeštenim ekranom putnog računara sasvim dobro radi svoj posao. U osnovi, sve komande komande su velike, jednostavne, logične i pregledne, čak ih možemo nazvati klasičnim, i bez traga visokotehnoloških ali nepraktičnih rešenja.

1.4 turbo zlatna sredina
Priča o zlatnoj sredini ima osnove. Kia XCeed 1.4 T-GDI je sa svojih 140 KS na 1.345 kilograma mase vozila sasvim dobro motorizovana. Sedmostepenom menjaču sa dvostrukom spojnicom svakako pomaže velik obrtni moment koji ovaj motor ostvaruje od niskih 1.500 o/min, pa pri svakom režimu vožnje kontinuiranom brzinom rano odlazi u najviše stepene prenosa. Promene brzina su glatke i bez trzaja. Iako i dalje pričamo o relativno malom motoru ima odličnu kulturu rada i nizak nivo buke u kabini. XCeed koji je povišen u odnosu na Ceed ima potpuno drugačije trimovano ogibljenje.

 

Pregled celog članka i galerije fotografija pogledajte na linku ovde.

Sve Kompaktna SUV Sportski Karavani