Kia XCeed - Prava mera
Auto Magazin (6/2020)

Drugi susret sa Kijinim "Iksidom" donosi nam ono što smo smatrali pravom merom - turbo motro zapremine 1.4 litra sa 140 konjskih snaga i sedmostepeni DCT menjač.

22.7.2020

Prevazići očekivanja

Poreklo imena "iksid" je malo više od običnog dodavanja prefiksa "X" na već poznati model. Igra reči vodi nas do engleske reči "exceed" što znači prevazići, nadvisiti. Marketing stručnjaci u Kiji su ovim modelom želeli da poruče kupcima da će ovaj model prevazići njihova očekivanja, a ujedno i da poruče konkurenciji da će ih ovim modelom nadvisiti. Vrlo ambiciozno, ali ne i bez pokrića.

U Kiji su odabrali put kojim se ređe ide. "Iksid", ili kako ga neki sa pravom zovu "eksid" je zauzeo centralno mesto u "sid" gami iako nije najskuplja varijanta. U odnosu na baznu verziju "iksid" je duži za osam centimetara i viši za četiri. Svetlosne grupe, hauba, braniji i linija krova su drugačiji. Zadnji deo je totalno drugačiji i ujedno najlepši deo "iksida". Razlog zbog koga je uzet ovaj automobil na test jeste snažnija benzinska varijanta od 1.4 litra sa četiri cilindra. Iako na papiru, ima samo 20 KS više od trocilindričnog motora sa hiljadu kubika, ovaj automobil se ponaša potpuno drugačije - zbog parnog broja cilindara sve je tiše i mirnije, zvuk automobila je potpuno drugačiji, obrtni moment je veći za 40 odsto. Vožnja je prijatnija od slabije verzije i osećaj je, kao što se moglo i očekivati, negde između vožnje hečbeka i SUV-a. Testni automobil bio je opremljen i već poznatim Kijinim sedmostepenim DCT menjačem sa dva kvačila. Elektronika lepo "čita" namere vozača, ali kao i kod svih automatskih i automatizovanih transmisija, treba biti odlučan na gasu pa će i zadrška u reakciji biti kraća.

 

Enterijer je najvećim delom identičan onome u "sidu". Ali naravno, vidljivi su estetski dodaci sa luksuznijim karakterom poput kombinacije aluminijuma i "piano" laka kao i veliki displej od deset inča sa navigacijom. Zgodna stvar kod ovog ekrana je to što se može podeliti u dve ili tri zone i tako davati vozaču dve, odnosno tri vrste različitih informacija. Blutut konekcija se podrazumeva, a u ovoj "EX bit" verziji moguće je povezati dva mobilna uređaja istovremeno. Obzirom da testno vozilo ima najviši paket opreme, uključuje i pogodnost koju nosi sa sobom - pametan ključ tj. startovanje motora pomoću tastera i otključavanje i zaključavanje vozila bez ključa. U srediti vidnog polja kada pogledate kroz lepo profilisani kožni upraljvač je centralno postavljeni "supervižn" ekran od 4,2 inča i dva velika analogna instrumenta sa svake strane.

 

 

I na kraju, zadnji deo je totalno drugačiji u odnosu na "hečkek" brata i ujedno najlepši deo "iksida". Može se reći da, kadaje eksterijer u pitanju, zadnji kraj prodaje ovaj auto. Kada se sve sumira, praktično samo su prednja vrata ostala ista sa osnovnim "sidom". Upravo je to ono što automobilu sa ovog testa daje toliko traženi "Iks" faktro. Zaista se Kia potrudila oko mnoštva detalja!

 

 

 

 

 

 

Za pregled originalnog članka, molimo, preuzmite pdf fajl!

Sve Kompaktna SUV Sportski EV / Hibridi Karavani