Kia u Evropi prošle godine prvi put prodala više od pola miliona vozila

U 2019. Kia u Evropi prodala 502.845 vozila

Skoro udvostručena prodaja električnih Kija

Porodica Ceed je novi prodajni hit – prodaja novog Ceeda bolja za čak 46 %

17.1.2020

Kia Motors je po podacima evropskog udruženja proizvođača automobila ACEA prvi put u svojoj istoriji prodala pola miliona vozila godišnje u Evropi.

11 godina zaredom rast prodaje i rekordan tržišni udeo (3,2%)
Kijina ukupna prodaja u Evropi je prošle godine dostigla 502.845 vozila, što predstavlja rast prodaje od 1,7 posto i rast prodaje čak 11 godina zaredom. Brend je prošle godine prvi put dostigao rekordan tržišni udeo i to 3,2% evropskog tržišta automobila (tu Kia svrstava države članice EU i EFTA).

Rast je posledica većeg zanimanja za Kijinu sve veću ponudu hibridnih, plug-in hibridnih i električnih vozila, a delimično i prodajnog uspeha nedavno lansiranih i unapređenih modela, kao što su Ceed i Stonic.

Emilio Herera, izvršni direktor Kia Motors Europe, rekao je: “2019. godina je za nas predstavljala prekretnicu, jer smo prvi put predstavili novu generaciju električnih vozila i lansirali nove izvedbe i pogone naših najpopularnijih modela. Kao jedan od najaktivnijih igrača na tržištu električnih vozila Kia uspešno implementira nastojanja klijenata da smanje svoj ekološki otisak i troškove vožnje.”

“Prošle godine je Kia gotovo udvostručila prodaju električnih vozila u odnosu na godinu pre, zbog čega smo uvereni da će nam veći kapaciteti omogućiti da udovoljimo rastućoj tražnji za ovakvim vozilima,” zaključio je Herera.

Osetan skok prodaje elektrifikovanih vozila
Sve veća potražnja klijenata za naprednim pogonima značajno je doprinela Kijinom prošlogodišnjem uspehu. Prodaja hibridnih, plug-in hibridnih i potpuno električnih vozila se sa 58.029 vozila, prodatih u 2018., povećala na 66.386 vozila (+14 %) u 2019. godini.

Model Niro (u hibridnoj, plug-in hibridnoj i potpuno električnoj varijanti) i dalje ostaje Kijin najtraženiji elektrifikovan model, koji je ukupno našao 57.519 novih kupaca (+27 % u odnosu na 2018). Hibridni Niro dobio je 37.475 novih vlasnika (+8 %), a dobro su se iskazali i Niro Plug-in Hybrid (10.144 primerka, +1.9 %) i novi potpuno električni e-Niro (9.900 primeraka).

Skoro udvostručena prodaja električnih Kija
Uključujući i potpuno novog električnog e-Soula, koji je raspoloživ samo na nekim tržištima, Kia je skoro udvostručila prodaju električnih vozila – sa 7.064 vozila u 2018. na 13.132 vozila u 2019. (+86 %). Optima Plug-in Hybrid, raspoloživa kao limuzina i karavan, prošle je godine sa 5.635 prodatih primeraka takođe poboljšala svoju prodajnu statistiku (+23 %).

Porodica Ceed je novi prodajni hit – prodaja novog Ceeda bolja za čak 46 %

2019. godina je porodici Ceed donela titulu najprodavanijeg modela Kije u Evropi. Prvi put je registrovan tačno 110.201 Ceed, što je rast od 46 posto. Prethodni bestseler ovog brenda, Kia Sportage, bio je jako blizu sa 109.838 primeraka.

Velikom interesovanju za novu generaciju Ceeda kumovali su i dolazak shooting brake izvedbe ProCeed i urbanog krosovera XCeed, mada su baš sve četiri varijante zabeležile rast prodaje. Hečbek Ceed našao je 45.917 kupaca (+13 %), a karavanski Ceed Sportswagon 34.041 (+22 %). ProCeed, koji je prodat u 19.644 primerka, doživio je čak 11 puta bolju prodaju od svog prethodnika, kupeovskog pro_cee’da. U jesen lansirani Xceed je za samo tri meseca već oduševio 10.599 kupaca.

Gradski mališan Picanto je među svim Kijinim modelima u Evropi opet zauzeo treće mesto. Sa prodatih 75.187 primeraka je gotovo izjednačio rezultat iz 2018. godine (75.315 vozila). Rastuća potražnja za malim krosoverom Stonicom se odrazila kroz poboljšanje prodaje od 20 posto (66.749 prodatih primeraka u 2019., 55.742 u 2018. godini).

Isprobajte Kiju.


***


Kia Motors Corporation spada među najuspešnija globalna automobilska preduzeća sa naglašenim smislom za kvalitetne automobile za mlade u srcu. Preduzeće osnovano 1944. godine može se pohvaliti sa fabrikama automobila u pet zemalja, godišnjom proizvodnjom više od 3 miliona vozila i razgranatom prodajno-servisnom mrežom od 5.050 zastupnika u oko 190 zemalja sveta. Brend širom sveta zapošljava više od 52.000 ljudi i godišnje ostvaruje prihode od 49 milijardi dolara. U studiji 2019 J. D. Power IQS je Kia zauzela 1. mesto među svim masovnim brendovima. Evropska centrala nalazi se Frankfurtu, gde je smešten i Kijin dizajnerski centar. Ključnu ulogu u razvoju svih Evropi namenjenih modela predstavlja i centar za istraživanja i razvoj u obližnjem Riselshajmu. Kijinu izuzetnu dizajnersku nadarenost potvrđuje preko 70 evropskih i međunarodnih dizajnerskih nagrada. Kia ima status lidera u dizajnu automobila i dobitnica je brojnih prestižnih nagrada, kao npr. Red Dot, Good Design, iF i drugih. Dizajn vozila je ključna stvar koja Kiju odvaja od brojne konkurencije, ali i ključna prednost za kupce. Kijin korporativni slogan – "The Power to Surprise" (Snaga iznenađenja) – predstavlja Kijino globalno obećanje da iznenađuje svet uzbudljivim, inspirativnim iskustvom koje premašuje sva očekivanja.

 

Sve Kompaktna SUV Sportski Karavani