Kia razvila VEX – robotski prsluk za lakši rad u proizvodnji

VEX prevazilazi kvalitet i mogućnosti ostalih robotskih prsluka – nudi veću potporu kod opterećenja, mobilnost, prilagodljivost i trajnost

18.9.2019

Kia je razvila novi robotski prsluk VEX (Vest Exoskeleton) namenjen radnicima u proizvodnji, koji puno sati provode sa rukama iznad glave.

VEX poboljšava fizičku snagu radnika u proizvodnji oponašanjem pokreta ljudskih zglobova čime ljudima omogućava bolju potporu i mobilnost. Prsluk, bez ikakve baterije, kao prvi na svetu koristi policentrične osovine – sa potporom mišićima u više tačaka – sa ciljem smanjenja umora i unapređenja efikasnosti. Namenjen je prvenstveno smanjenju opterećenja vrata i leđa radnika kada mora držati ruke iznad glave.

Novi robotski prsluk VEX je do 42% lakši od konkurentskih proizvoda
Sa težinom, koja je od 22 do 42 % manja od konkurentskih proizvoda se VEX nosi kao ranac. Korisnik provuče ruke kroz trake na ramenima prsluka i nakon toga zategne kopče na prsima i oko pojasa. Leđni deo može se prilagoditi u dužinu do 18 cm, dok se stepen snage  može prilagođavati na čak šest različitih jačina – do 6,6 kgf (kilogram-force, kilogramska sila).

“VEX radnicima pruža veću potporu kod opterećenja, mobilnost i prilagodljivost kod rada iznad glave,” rekao je DongJin Hjun, vođa robotike u grupaciji, inače 5. najvećoj automobilskoj grupaciji na svetu. “Radnici će itekako ceniti lagodno nošenje VEX-a  i rad sa njim. Razvijeni VEX je namenjen radnicima u proizvodnji, čiji rad se pre svega obavlja iznad glave, npr. tokom rada na donjem delu vozila – kod nameštanja kočionih i izduvnih cevi. Razvoj robotskog pomoćnika VEX je rezultat 10-mesečnog pilot programa u dve američke fabrike grupacije. Test je bio vrlo uspešan, jer je radnicima olakšao rad i povećao produktivnost zbog čega su obe fabrike uključile sistem VEX u svojim proizvodnim pogonima. Grupacija trenutno postepeno uvodi VEX u fabrikama širom sveta i očekuje komercijalnu upotrebu u drugim granama industrije do kraja ove godine.

Komercijalna upotreba robotskog pomagala za rad u čučećem položaju
Grupacija Hyundai-Kia je, kao deo svojih planova razvoja različitih robotskih tehnologija, već pustila u komercijalnu upotrebu lako robotsko pomagalo CEX (Chairless EXoskeleton), koje rasterećuje kolena, leđa i mišiće radnika kako bi bez mnogo fizičkog naprezanja mogli raditi u čučećem položaju. Sa težinom od samo 1,6 kg je CEX vrlo lagan i može izdržati težinu do 150 kg.

Robotski pomoćnik CEX se sa prilagođavanjem traka u predelu pojasa, bedara i kolena jednostavno namešta i prilagođava dimenzijama i težini korisnika. Na raspolaganju su tri nivoa podešavanja (85 / 70 / 55 stepeni). Smanjenjem opterećavanja leđa i mišića donjih udova za 40% CEX smanjuje se umor i poboljšava efikasnost.

Razvojem robotskih pomagala VEX i CEX grupacija pokazuje odlučnu predanost zdravlju i dobrom raspoloženju radnika u proizvodnji i upotrebi napredne robotike.

Grupacija takođe namerava predstaviti različite robotske tehnologije, npr. hotelskog robotskog pomoćnika (Hotel Service Robot), prodajno-servisnog pomoćnika (Sales Service Robot), punioca električnih vozila (Electric Vehicle Charging Manipulator) i ostala rešenja sa područja ličnih robotskih pomoćnika koji se tiču mobilnosti.

Budućnost nosive robotike
Po podacima međunarodnog udruženja robotike (International Federation of Robotics) grana nosive robotike beleži rast od 14 posto, koji se sve više povećava. 2021. godine će širom sveta biti prodato oko 630.000 komercijalnih robota, sa najvećom potražnjom u automobilskoj industriji. U 2017. godine je u automobilskoj delatnosti bilo u upotrebi 126.000 robota, što je predstavljalo 33% svih komercijalnih robota. U izveštaju istraživačke grupe BIS Research je najavljeno da će globalno tržište robotskih nosivih uređaja godišnje rasti za čak 47,4%.

Kia, koja je vrlo rano prepoznala trend na globalnom tržištu, razvijanjem takve tehnologije aktivno ulaže i jača svoju prisutnost na području robotske industrije.

Kako deluje VEX? (video)

 

Kia. Prva za ljude.

***


Kia Motors Corporation spada među najuspešnija globalna automobilska preduzeća sa naglašenim smislom za kvalitetne automobile za mlade u srcu. Preduzeće osnovano 1944. godine može se pohvaliti sa fabrikama automobila u pet zemalja, godišnjom proizvodnjom više od 3 miliona vozila i razgranatom prodajno-servisnom mrežom od 5.050 zastupnika u oko 190 zemalja sveta. Brend širom sveta zapošljava više od 52.000 ljudi i godišnje ostvaruje prihode od 49 milijardi dolara. U studiji 2019 J. D. Power IQS je Kia zauzela 1. mesto među svim masovnim brendovima. Evropska centrala nalazi se Frankfurtu, gde je smešten i Kijin dizajnerski centar. Ključnu ulogu u razvoju svih Evropi namenjenih modela predstavlja i centar za istraživanja i razvoj u obližnjem Riselshajmu. Kijinu izuzetnu dizajnersku nadarenost potvrđuje preko 70 evropskih i međunarodnih dizajnerskih nagrada. Kia ima status lidera u dizajnu automobila i dobitnica je brojnih prestižnih nagrada, kao npr. Red Dot, Good Design, iF i drugih. Dizajn vozila je ključna stvar koja Kiju odvaja od brojne konkurencije, ali i ključna prednost za kupce. Kijin korporativni slogan – "The Power to Surprise" (Snaga iznenađenja) – predstavlja Kijino globalno obećanje da iznenađuje svet uzbudljivim, inspirativnim iskustvom koje premašuje sva očekivanja

 

 

Sve Kompaktna SUV Sportski EV / Hibridi Karavani