Rekordan tržišni udeo Kije u Evropi zbog popularnosti elektrifikovanih modela

Svaka 4. prodata Kia u Evropi je elektrifikovana (električna vozila, laki hibridi, hibridi, plug-in hibridi)
Kijin evropski tržišni udeo ove godine iznosi 3,6 % – najviši u istoriji Kije u Evropi

23.9.2020

Kia Motors je zahvaljujući brzom rastu prodaje svojih plug-in hibrida i električnih vozila u prvih 8 meseci ove godine dostigla najveći tržišni udeo u Evropi ikada.

Po podacima Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA) Kijin evropski tržišni udeo (ovde spadaju zemlje članice EU, EFTA i Ujedinjeno kraljevstvo) u prvih 8 meseci ove godine iznosi 3,6 %. Prošle godine u istom periodu ovaj udeo iznosio je 3,1 %.

Sa 259.442 prodata primerka u Evropi od januara do avgusta, što je 23,4 % manje nego u rekordnoj 2019., Kia je pretekla neke automobilske brendove. Evropsko tržište automobila je inače u odnosu na isti period 2019. godine doživelo pad za trećinu (-32,9 %).

Prodaja elektrifikovanih vozila Kia je ove godine osetno narasla, na ukupno 68.611 prodatih vozila. Ovi podaci obuhvataju Kijinu sve veću ponudu lakih hibrida (MHEV), paralelnih hibrida (HEV), plug-in hibrida (PHEV) i električnih vozila (EV). To znači da je jedna od četiri Kije prodate u Evropi elektrifikovana (26,4 %).

Emilio Herera, izvršni direktor u Kia Motors Europe, rekao je: “Celo tržište se bori sa dramatičnim padom prodaje, prouzrokovanim pandemijom, a koji je zahvatio i Kiju. Uprkos tome je brz rast prodaje naših električnih i hibridnih vozila doprineo rekordnom tržišnom udelu. To je rezultat naše dugoročne strategije da pružamo različite napredne pogone. To nam sigurno nudi čvrste temelje za održivi rast kada se tržišta oporave.”

Prodaja električnih vozila se više nego udvostručila: 8 % od svih novih vozila Kia je električno
Kia je prodaju svoja dva električna modela e-Niro i e-Soul više nego udvostručila. U ovoj godini Kia je u Evropi prodala 20.649 električnih vozila, dok je istom periodu prošle godine prodala 9.303. Tako sada električna vozila čine 8,0 % svih prodatih vozila Kia u zemljama članicama EU, EFTA i u Ujedinjenom kraljevstvu, dok se po predviđanjima i u narednim godinama očekuje rast udela ovakvih vozila.

Prodaja plug-in hibrida veća je za 61,1 % (18.868 vozila), prvenstveno zbog lansiranja plug-i hibridnih varijanti modela Ceed Sportswagon i XCeed, kao i sve veće popularnosti plug-in hibridne varijante modela Niro. Prodaja lakih hibrida, koji su deo ponude linije EcoDynamics+’ kod modela Ceed, Picanto, Rio i Stonic, ove godine je premašila 9.000 vozila, što je novi rekordni rezultat ovog brenda. Kia je takođe zabeležila veću prodaju varijanti Sportage EcoDynamics+.

Zanimanje za elektrifikovane varijante modela Niro (HEV, PHEV i EV) je uprkos padu prodaje u Evropi naraslo (43.846 Nira, +12,7 % u odnosu na prošlu godinu). Elektrifikovani Niro sada je već Kijin 3. najprodavaniji model u Evropi, ispred Stonica (35.950 vozila) i Picanta (30.502 vozila), a iza Sportagea (53.906 vozila).

Najprodavaniji model Kije je Ceed čija prodaja je takođe porasla (71.500 vozila u odnosu na 70.110 primeraka u 2019.), prvenstveno zahvaljujući lansiranju nove varijante karoserije (Xceed) i dolaskom novih pogonskih varijanti XCeed Plug-in Hybrid, Ceed Sportswagon Plug-in Hybrid i novih lakih hibrida EcoDynamics+.

Do kraja godine: novi Sorento, unapređeni Stonic i Rio, novi elektrifikovani pogoni
Kraj ove godine Kiji će pružiti nove mogućnosti, jer će na tržištu lansirati nekoliko noviteta. Najznačajniji novitet je sasvim sigurno veliki sportski terenac Sorento. 4. generacija ovog Kijinog legendarnog modela isprva će ponuditi dizel i hibridnu varijantu, dok početkom 2021. godine očekujemo lansiranje plug-in hibrida.

Pored toga Kia će u Evropi ponuditi unapređene varijante postojećih modela – sportske limuzine Stinger i popularnih modela Picanto, Rio i Stonic. Unapređenja modela Rio i Stonic između ostalog uključuju lake hibride ‘EcoDynamics+’. Kia do kraja godine namerava predstaviti štedljive i ekološki prihvatljivije tehnologije i u ostalim modelima.
Kia. Prva za ljude.  


***


Kia Motors Corporation spada među najuspešnija globalna automobilska preduzeća sa naglašenim smislom za kvalitetne automobile za mlade u srcu. Preduzeće osnovano 1944. godine može se pohvaliti sa fabrikama automobila u pet zemalja, godišnjom proizvodnjom više od 3 miliona vozila i razgranatom prodajno-servisnom mrežom od 5.050 zastupnika u oko 190 zemalja sveta. Brend širom sveta zapošljava više od 52.000 ljudi i godišnje ostvaruje prihode od 50 milijardi dolara. U studiji 2019 J. D. Power IQS je Kia zauzela 1. mesto među svim masovnim brendovima. Evropska centrala nalazi se Frankfurtu, gde je smešten i Kijin dizajnerski centar. Ključnu ulogu u razvoju svih Evropi namenjenih modela predstavlja i centar za istraživanja i razvoj u obližnjem Riselshajmu. Kijinu izuzetnu dizajnersku nadarenost potvrđuje preko 70 evropskih i međunarodnih dizajnerskih nagrada. Kia ima status lidera u dizajnu automobila i dobitnica je brojnih prestižnih nagrada, kao npr. Red Dot, Good Design, iF i drugih. Dizajn vozila je ključna stvar koja Kiju odvaja od brojne konkurencije, ali i ključna prednost za kupce. Kijin korporativni slogan – "The Power to Surprise" (Snaga iznenađenja) – predstavlja Kijino globalno obećanje da iznenađuje svet uzbudljivim, inspirativnim iskustvom koje premašuje sva očekivanja.

 

 

Sve Kompaktna SUV Sportski Karavani