Električne Kije za rekordni tržišni udeo u Evropi

Prodaja električnih modela veća za 65%, a plug-in hibrida za 29%

Prodaja elektrifikovanih Kia veća za 18%

Svaka četvrta prodata Kia u Evropi je hibridna ili električna

24.7.2020

Kia Motors je u prvoj polovini godine u Evropi uprkos smanjenju tržišta zabeležila rekordnu prodaju hibridnih i električnih vozila.

Prodaja elektrifikovanih Kia veća za 18%
Prodaja Kijinih elektrifikovanih vozila se u prvom polugodištu u odnosu na jednak period prošle godine povećala za 18% (44.894 prodatih vozila, prošle godine 38.173 vozila). Ove brojke uključuju u i Kijinu sve veću ponudu lakih hibrida (MHEV), klasičnih hibrida (HEV), plug-in hibrida (PHEV) i električnih vozila (EV). Tako sada elektrifikovana vozila predstavljaju četvrtinu Kijine prodaje u Evropi (25,2%).

Kijin tržišni udeo u Evropi u 1. polovini godine porastao na 3,5%
Po podacima evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA) Kia je u Evropi (odnosi se na zemlje članice EU, EFTA i Ujedinjenog kraljevstva) u prvom polugodištu prodala 178.392 vozila (-33.5%, prošle godine su u istom periodu prodali rekordnih 268.305 vozila).

Uprkos padu prodaje kod Kije će i ove godine padati rekordi, jer se Kijin tržišni udeo u Evropi sa 3,2% povećao na 3,5%, što je njen najveći tržišni udeo u istoriji.

Emilio Erera, izvršni direktor Kia Motors Europe, rekao je: “Uprkos poteškoćama prouzrokovanim pandemijom i dalje vlada veliko zanimanje za naša hibridna i električna vozila. Kada dođe do oporavka automobilskog sektora Kia će imati dobru osnovu za rast prodaje, pogotovo na području ekološki prihvatljivijih vozila. U drugoj polovini godine očekujemo dolazak novog elektrifikovanog Sorenta i unapređene varijante modela Picanto, Rio i Stonic. Lansiranje Kijinih lakih hibrida ‘EcoDynamics+’ u različitim segmentima kupcima će po prvi put ponuditi širok izbor cenovno pristupačnih, štedljivih hibridnih modela.”

 

Svaka četvrta prodata Kia u Evropi je hibridna ili električna
Sa elektrifikovanim modelima koji predstavljaju čak četvrtinu Kijine prodaje u Evropi ovaj južnokorejski gigant je prodaju svoja dva električna modela povećao za 65% (12.522 vozila).

Prodaja električnih modela veća za 65%, a plug-in hibrida za 29%
Sa 8.715 prodatih primeraka e-Nira i 3.808 prodatih e-Soula, isključivo električna vozila predstavljaju rekordnih 7% Kijine ukupne prodaje u Evropi.
Prodaja plug-in hibrida se povećala za 29% (11.177 vozila), prvenstveno zbog lansiranja PHEV varijanti Ceed Sportswagon i XCeed, ali i zbog sve bolje prodaje plug-in Nira.

Prodaja varijanti sa lakim hibridom veća je za čak 181% (8.389 vozila). Kijina ‘EcoDynamics+’ tehnologija lakog hibrida nedavno je predstavljena kod sva četiri člana porodice Ceed, a osim toga ova tehnologija je sada raspoloživa i kod Sportagea.

Inače Ceed (Ceed, Ceed Sportswagon, ProCeed i XCeed, ukupno 48.158 vozila) i Sportage (33.292 vozil) i dalje su najpopularniji kod kupaca. Potražnja za elektrifikovanim Nirom (HEV, PHEV i EV) posebno je porasla tokom krize (27.030 prodatih primeraka), tako da se Niro prvi put vinuo među 3. najprodavanije modele Kije u Evropi. Slede mu Stonic (23.474 vozila) i Picanto (21.214 vozila).

Mogućnosti u drugom polugodištu: novi Sorento, unapređeni modeli, novi pogoni
Druga polovina 2020. će zbog očekivanog oporavka evropskog tržišta Kiji omogućiti dosta novih mogućnosti, jer će najstariji korejski proizvođač automobila u jesen kupcima ponuditi 4. generaciju Sorenta, koji će po prvi put dobiti hibridnu snagu i osnažiti brend u segmentu velikih sportskih terenaca.

Kia je nedavno najavila dolazak unapređenih varijanti popularnih modela segmenta A i B, Picanto i Rio, što će dodatno povećati Kijinu popularnost kod kupaca. Rio će između ostalog dobiti novi laki hibridni pogon ‘EcoDynamics+, koji će ujedno biti raspoloživ i kod svih varijanti modela Ceed. Kia će do kraja godine kod svih ostalih modela u svojoj ponudi predstaviti različite tehnologije koje smanjuju potrošnju goriva i snižavaju emisije CO2.

Kia. Prva za ljude.


***


Kia Motors Corporation spada među najuspešnija globalna automobilska preduzeća sa naglašenim smislom za kvalitetne automobile za mlade u srcu. Preduzeće osnovano 1944. godine može se pohvaliti sa fabrikama automobila u pet zemalja, godišnjom proizvodnjom više od 3 miliona vozila i razgranatom prodajno-servisnom mrežom od 5.050 zastupnika u oko 190 zemalja sveta. Brend širom sveta zapošljava više od 52.000 ljudi i godišnje ostvaruje prihode od 50 milijardi dolara. U studiji 2019 J. D. Power IQS je Kia zauzela 1. mesto među svim masovnim brendovima. Evropska centrala nalazi se Frankfurtu, gde je smešten i Kijin dizajnerski centar. Ključnu ulogu u razvoju svih Evropi namenjenih modela predstavlja i centar za istraživanja i razvoj u obližnjem Riselshajmu. Kijinu izuzetnu dizajnersku nadarenost potvrđuje preko 70 evropskih i međunarodnih dizajnerskih nagrada. Kia ima status lidera u dizajnu automobila i dobitnica je brojnih prestižnih nagrada, kao npr. Red Dot, Good Design, iF i drugih. Dizajn vozila je ključna stvar koja Kiju odvaja od brojne konkurencije, ali i ključna prednost za kupce. Kijin korporativni slogan – "The Power to Surprise" (Snaga iznenađenja) – predstavlja Kijino globalno obećanje da iznenađuje svet uzbudljivim, inspirativnim iskustvom koje premašuje sva očekivanja.

 

 

Sve Kompaktna SUV Sportski Karavani