Kia je nakon pređenih 4.100 kilometara dobila novi uvid u elektrifikaciju vozila u Evropi

Kijina ‘električna misija’ je sa potpuno električnim e-Nirom posetila najrazvijenija evropska tržišta električnih vozila

24.9.2019

Kia Motors je objavila izveštaj u kom predstavlja glavne trendove na području elektrifikacije Evrope. ‘Električna misija’ - 4.100 kilometara dugo putovanje po najrazvijenijim tržištima za električna vozila, sprovedena je u saradnji sa kompanijom World Shopper, koja se bavi istraživanjem u automobilskoj industriji.

‘Električna misija’ - 4.100 km po Nemačkoj, Holandiji, Danskoj, Švedskoj i  Norveškoj
10-dnevnu električnu misiju je izvodila ekipa istraživača, koja je posetila severnoevropske gradove, koji kroje budućnost električne mobilnosti. Istraživači su čak 4.100 kilometara dugo putovanje sa potpuno električnim krosoverom Kia e-Niro izveli u mnogim mestima Nemačke, Holandije, Danske, Švedske i Norveške.

Izveštaj iznosi prepreke za šire prihvatanje električnih vozila i predlaže kako se mogu pojedinci, preduzeća i vlade uhvatiti u koštac sa tim
Tokom putovanja su se analitičari World Shoppera susreli sa više od stotinu službenika koji donose odluke i svima onima koji nešto znače u svetu elektrifikacije vozila, prikupljali podatke i dobili direktan uvid u situaciju.

Istraživači su se takođe susreli i sa korisnicima i tako saznali mnogo o svemu što se tiče električnih vozila, infrastrukturi punionica, trendovima kod prihvatanja električnih vozila kao i kako su uključili električna vozila u svoju svakodnevnicu.

Izveštaj navodi da korisnike još uvek odbija visoka cena električnih vozila, neprimerena infrastruktura punionica i dugotrajno punjenje. Suština je da izveštaj pokazuje kako su vozači brzo prešli sa vozila sa benzinskim i dizel motorima na električna vozila i uključili ih u svoj način života.

 

Instaliranje domaće punionice
Autori izveštaja su saznali da korisnici lakše prelaze sa fosilnih goriva na struju ako instaliraju domaću punionicu. Kućne punionice, koje su često subvencionisane ili ih prodavci nude prilikom kupovine vozila, vozačima omogućavaju da imaju svako jutro punu bateriju, što je luksuz sa kojim se ne mogu pohvaliti vlasnici konvencionalnih vozila. Vlasnici Kia e-Nira, npr. mogu sa jednim punjenjem dnevno preći do 455 kilometara (WLTP kombinovani ciklus), što je puno više od njihovih dnevnih potreba. Izveštaj dalje navodi da je za prosečnu vožnju dovoljno oko 4 kilovata e-Nirove baterije, koja ima kapacitet od 64 kWh.

Prilagođavanje navika „točenja”  
Dok istraživanje Kije i World Shoppera naglašava prelazak na punjenje vozila kod kuće ili na poslu mnogo ljudi je sa prilagođavanjem svojih svakodnevnih navika punjenja prihvatilo električna vozila. U Norveškoj, na primer, mnogo vozača vreme punjenja koristi za prehranu, ispijanje kafe ili pregledanje elektronske pošte.

Širenje mreže brzih punionica na benzinske pumpe na glavnim putevima vozačima omogućava punjenje vozila za sedmične vožnje za samo 30 minuta. Na primer punjenje vozila koje ima baterijski sklop sa kapacitetom od 50kWh na brzim punionicama snage od 175 kW omogućava 80-postotno punjenje baterije za samo 15 do 30 minuta.

Reč "od usta do usta" i iskustvo ostalih korisnika
Kia je tokom izvođenja istraživanja između ostalog došla do saznanja da je jedan od najlakših načina za prevladavanje nedoumica vlasnika vozila sa pogonom na fosilna goriva u vezi sa električnim vozilima da čuju pozitivna iskustva prijatelja i članova porodice. Sa električnim vozilima dugog dometa (npr. e-Niro), koja omogućavaju prevoz uz nulte emisije, brojni vozači za to da promene svoje mišljenje moraju čuti o dodanoj vrednosti nižih troškova delovanja i održavanja, kao i o nižim trošarinama. Reč od usta do usta i dalje ostaje prvi razlog zbog kog su mnogi ljudi prešli na struju, dok je dug domet nove generacije električnih vozila u očima kupaca omogućio njihovu ravnopravnost sa konvencionalnim vozilima.

e-Niro u prodaji u Evropi; nulte emisije i čak 455 km dometa sa jednim punjenjem
Kijin prvi potpuno električni krosover e-Niro nudi domet do 455 kilometara sa jednim punjenjem (odn. do 615 kilometara u gradu). Novi Kia e-Niro, koji se već prodaje u nekim evropskim zemljama, nudi veći domet od mnogih benzinskih vozila i većine električnih vozila (čak  i više od mnogo skupljih električnih vozila), uz nulte emisije izduvnih gasova. Njegova jedinstvena kombinacija stila i praktičnosti dolazi zajedno sa Kijinom nenadmašivom 7-godišnjom garancijom (do 150.000 km, prve 3 godine bez ograničenja pređenih kilometara), koja obuhvata i baterije i elektromotor.

Kia e-Niro je na raspolaganju sa litijum-jonskom polimernom baterijom kapaciteta od 64 kWh ili sa baterijom kapaciteta 39,2 kWh, koja nudi domet do 289 km. Za punjenje baterije snažnije varijante e-Nira (64 kWh) na brzim punionicama snage 100 kW sa 20 % na 80 % baterije potrebne su samo 42 minute.

Novi e-Niro praviće društvo postojećim varijantama klasičnog hibridnog i plug-in hibridnog Nira, koji su od lansiranja 2016. godine širom sveta prodati u više od 250.000 primeraka – od toga u Evropi više od 90.000.

S obzirom da su u mnogim zemljama EU i EFTA kupcima električnih i plug-in vozila na raspolaganju brojne povlastice (oslobođeni dodatnih trošarina, besplatan parking na posebnim parkinzima, dozvola za vožnju na saobraćajnim trakama namenjenim javnom prevozu i sl.) i subvencije (npr. u Sloveniji subvencija za el. vozila iznosi 7.500 evra, a za plug-in hibride 2.000 evra, u Hrvatskoj za el. vozila čak 80.000 kuna/ 10.803 evra odnosno 40.000 kuna / 5.402 evra za plug-in vozila), koje bitno utiču na omasovljavanje ovakvih vozila, nadati se da će i kod nas kupcima novih vozila biti na raspolaganju neke od gore navedenih povoljnosti.

Kia. Prva za ljude.

***

 

Kia Motors Corporation spada među najuspešnija globalna automobilska preduzeća sa naglašenim smislom za kvalitetne automobile za mlade u srcu. Preduzeće osnovano 1944. godine može se pohvaliti sa fabrikama automobila u pet zemalja, godišnjom proizvodnjom više od 3 miliona vozila i razgranatom prodajno-servisnom mrežom od 5.050 zastupnika u oko 190 zemalja sveta. Brend širom sveta zapošljava više od 52.000 ljudi i godišnje ostvaruje prihode od 49 milijardi dolara. U studiji 2019 J. D. Power IQS je Kia zauzela 1. mesto među svim masovnim brendovima. Evropska centrala nalazi se Frankfurtu, gde je smešten i Kijin dizajnerski centar. Ključnu ulogu u razvoju svih Evropi namenjenih modela predstavlja i centar za istraživanja i razvoj u obližnjem Riselshajmu. Kijinu izuzetnu dizajnersku nadarenost potvrđuje preko 70 evropskih i međunarodnih dizajnerskih nagrada. Kia ima status lidera u dizajnu automobila i dobitnica je brojnih prestižnih nagrada, kao npr. Red Dot, Good Design, iF i drugih. Dizajn vozila je ključna stvar koja Kiju odvaja od brojne konkurencije, ali i ključna prednost za kupce. Kijin korporativni slogan – "The Power to Surprise" (Snaga iznenađenja) – predstavlja Kijino globalno obećanje da iznenađuje svet uzbudljivim, inspirativnim iskustvom koje premašuje sva očekivanja

 

Sve Kompaktna SUV Sportski EV / Hibridi Karavani