Kia još odlučnije na tržište električnih vozila u Evropi

e-Niro u prodaji u Evropi; nulte emisije i čak 455 km dometa s jednim punjenjem

15.2.2019

Kia Motors Europe počinje s ‘Električnom misijom’ na najnaprednijim tržištima za električne automobile – na severu Evrope, a njen partner pri tom projektu je preduzeće World Shopper, koje se bavi istraživanjem automobilske djelatnosti.

‘Električna misija’ s Kia e-Nirom će posetiti mjesta i ljude, koje spaja struja
Ekipa World Shoppera, koju čine istraživači iz automobilske industrije, 13. februara je ispred Kijinog evropskog sedišta u Frankfurtu krenula na put s potpuno električnim krosoverom e-Niro. Projektna ekipa će u narednih deset dana posetiti mesta na severu Evrope, što će im pomoći kod kreiranja budućnosti električne mobilnosti. Na toj misiji s e-Nirom će kroz Nemačku, Holandiju, Dansku, Švedsku i Norvešku preći više od 4.000 kilometara.

Razgovori s vlastima, poslovnim ljudima i korisnicima električnih i plug-in hibrida
Analitičari World Shoppera će se susresti s glavnim akterima elektrifikacije u svakoj od tih zemalja i pomoću intervjua s regionalnim vlastima, savetnicima i poslovnim ljudima iz prve ruke dobiti uvid u trendove električne mobilnosti u Evropi. Istraživači će se susresti i s korisnicima, koji će podeliti svoja iskustva o punjenju vozila i raspoloživoj infrastrukturi, a i pregledati šta mogu uraditi kako bi električna i hibridna vozila postala ‘nova uobičajena’ vozila.

Kia i World Shopper će na salonu u Ženevi objaviti izveštaj o uvidu u budućnost električne mobilnosti
Kvalitativni rezultati projekta Električna misija biće predstavljeni na Kijinim društvenim kanalima i objavljeni u novom izveštaju, kojeg će predstaviti na martovskom salonu automobila u Ženevi. Izveštaj će čitaocima omogućiti pristup podacima na zabavan način, a Kiji omogućiti da svojim kupcima širom Evrope i dalje pruža najprimerenija električna vozila i s tim povezane usluge.

Ricardo Oliveira, osnivač World Shoppera, rekao je o tome: “Pošto se ekosistem, koji podržava priključna vozila, širi, sve više vlasnika vozila razmišlja o alternativnim pogonima, ali uprkos tome je još uvek dosta prepreka, koje otežavaju masovni prelazak na električna vozila. Ovaj projekt će nam omogućiti da se naučimo kako se neke zemlje i regije hvataju u koštac s tim preprekama i saznamo šta trebamo uraditi da više vozača ubedimo u prednosti priključnih vozila. Kia e-Niro će biti odličan saputnik na našem putovanju, jer razbija mitove  i brige u vezi s električnim vozilima, koje brinu brojne vozače.”

Artur Martins, potpredsednik marketinga i planiranja proizvoda u Kia Motors Europe, rekao je: “Kia e-Niro je više od bilo kojeg drugog električnog auta, predstavljenog na tržištu, uklonio prepreke, koje imaju vozači kod shvatanja električne mobilnosti. S dugim dometom, nultim emisijama izduva i elegantnim dizajnom praktičnog krosovera želimo reći vozačima da prestanu razmišljati o električnim vozilima nego da ih počnu voziti. Kijino partnerstvo s World Shopperom će nam pomoći u našim nastojanjima da ohrabrimo vozače da ‘krenu na struju’. Rezultate tog istraživanja ćemo iskoristiti i kako bi prilagodili naša vozila i usluge potrebama korisnika koje se stalno menjaju. Nadamo se da će zaključci projekta Električna misija svojim korisnim uvidom pomoći regionalnim vladama i poslovnim ljudima da pokrenu masovniju upotrebu električnih vozila.”

e-Niro u prodaji u Evropi; nulte emisije i čak 455 km dometa s jednim punjenjem
Kijin prvi potpuno električni krosover e-Niro nudi domet do 455 kilometara s jednim punjenjem (odn. do 615 kilometara u gradu). Novi Kia e-Niro, koji se već prodaje u nekim evropskim zemljama, nudi veći domet od mnogih benzinskih vozila i većine električnih vozila (čak  i više od mnogo skupljih električnih vozila), uz nulte emisije izduvnih gasova. Njegova jedinstvena kombinacija stila i praktičnosti dolazi zajedno s Kijinom nenadmašivom 7-godišnjom garancijom (do 150.000 km, prve 3 godine bez ograničenja pređenih kilometara), koja obuhvata i baterije i elektromotor.

Kia e-Niro je na raspolaganju s litijum-jonskom polimernom baterijom kapaciteta od 64 kWh ili s baterijom kapaciteta 39,2 kWh, koja nudi domet do 289 km. Za punjenje baterije snažnije varijante e-Nira (64 kWh) na brzim punionicama snage 100 kW sa 20 % na 80 % baterije potrebne su samo 42 minute.

Novi e-Niro praviće društvo postojećim varijantama klasičnog hibridnog i plug-in hibridnog Nira, koji su od lansiranja 2016. godine širom sveta prodati u više od 250.000 primeraka – od toga u Evropi više od 90.000.

S obzirom da su u mnogim zemljama EU i EFTA kupcima električnih i plug-in vozila na raspolaganju brojne povlastice (oslobođeni dodatnih trošarina, besplatan parking na posebnim parkinzima, dozvola za vožnju na saobraćajnim trakama namenjenim javnom prevozu i sl.) i subvencije (npr. u Sloveniji subvencija za el. vozila iznosi 7.500 evra, a za plug-in hibride 4.500 evra, u Hrvatskoj za el. vozila čak 80.000 kuna/ 10.803 evra odnosno 40.000 kuna / 5.402 evra za plug-in vozila), koje bitno utiču na omasovljavanje ovakvih vozila, nadati se da će i kod nas kupcima novih vozila biti na raspolaganju neke od gore navedenih povoljnosti.

 

Kia. Prva u postignućima.

***


Kia Motors Corporation spada među najuspešnije globalne automobilske kompanije s naglašenim smislom za kvalitetne automobile za mlade u srcu. Kompanija osnovana 1944. godine proizvede oko 3 miliona vozila godišnje, koja putem razgranate prodajno-servisne mreže prodaje u 180 država. Kompanija širom sveta zapošljava više od 51.000 ljudi, ima godišnje prihode u visini 47 milijardi američkih dolara i njihov adut je evropski automobilski način rada. Ključna uloga u razvoju vozila namenjenih evropskom tržištu poverena je tehničko-razvojnom i dizajnerskom centru u Frankfurtu. Dizajniranje svih vozila Kia odvija se pod vodstvom svetski poznatog nemačkog dizajnera Petera Schreyera. Njegov rad potvrđuju brojne evropske i međunarodne dizajnerske nagrade, kao što su red dot award, iF product design award i Automotive Brand Contest za najbolji dizajn u automobilizmu. U studiji 2017 JD Power IQS Kia je zauzela 1. mesto od svih brendova. Izrazito evropsku orijentisanost Kia dopunjuje svojom modernom fabrikom u slovačkoj Žilini i evropskim tehničkim centrom za razvoj i proizvodnju motora, koji Kiju postavljaju na tron proizvođača automobila s rekordno niskom potrošnjom goriva. Kia je između ostalog i zvanični automobilski partner Svetskog prvenstva u fudbalu i UEFA Europa lige, najvećeg svetskog klupskog takmičenja i glavni sponzor teniskog grand slama turnira Australian Open. Slogan kompanije »The Power to Surprise« predstavlja globalnu posvećenost proizvodnji automobila, koji modernom tehnikom, naprednim rešenjima i neprestanim inovacijama premašuju očekivanja kupaca i s revolucionarnom 7-godišnjom garancijom predstavljaju najbolji izbor za Vaš novac.

 

Sve Kompaktna SUV Sportski EV / Hibridi Karavani