Kia na salonu u Seulu predstavlja nove konceptne SUV-ove

Svetska premijera robusnog koncepta Kia Masterpiece i kompaktnog SUV-a Signature

2.4.2019

Kia Motors je nedavno na salonu automobila u Seulu predstavila 3 nova koncepta, koji najavljuju Kijin budući dizajnerski smer.

Dva od tri koncepta u Seulu su doživela međunarodnu premijeru, sa robusnim Masterpiecom u glavnoj ulozi, a koji kombinuje karoseriju velikog sportskog terenca sa luksuznom, high-tech kabinom. Masterpiecu društvo prave Kia Signature, novi konceptni model, koji nakazuje u kojem pravcu će ići dizajn i izgled budućih kompaktnih sportskih terenaca ovog najstarijeg korejskog proizvođača automobila.

Konceptnim vozilima pridružio se i koncept Imagine by Kia, potpuno električna sportska limuzina, koja utelovljava Kijinu privrženost kreiranju uzbudljivih vozila sa niskim emisijama gasova.

Dok svaki od ovih koncepata nakazuje u kojem pravcu bi mogli krenuti Kijini dizajneri u skoroj budućnosti, istovremeno svaki od ova tri predstavlja i različite elemente strategije modela ovog brenda. Sve veća ponuda sportskih terenaca i krosovera dala je poticaja Kijinom dugoročnom rastu prodaje širom sveta. I Masterpiece i Signature nude uvid u razvoj Kijine ponude modela u budućnosti po pitanju dizajna, izgleda i upotrebe tehnologija. Koncept Imagine by Kia sa kreiranjem očaravajućeg dizajna spoljašnjosti i unutrašnjosti, sa inteligentim korišćenjem prostora i najsavremenijim tehnologijama takođe predstavlja Kijine planove po pitanju budućih električnih vozila.

Kia Masterpiece – robusni veliki konceptni SUV
Za koncept Kia Masterpiece, kojeg karakterišu robusna, velika SUV-ovska karoserija, vrhunski kvalitet i visokotehnološka unutrašnjost, to je prvi javni nastup.

Masterpiece prikazuje kako se brend može prilagoditi novim trendovima dizajna u razredu velikih off-road sportskih terenaca.

Kao i ostale Kijine modele i spoljašnji izgled ovog vozila naglašavaju izvajan oblik i odvažne linije. Njegov robustan izgled u kombinaciji sa SUV oblikom i podignutom karoserijom, kao i snažnim pogonom na 4 točka je u potpunosti skladan sa pravim ‘idem-kuda-hoću’ mogućnostima.

Prednji deo vozila donosi Kijinu novu masku, ali sa još uvek prepoznatljvim ‘tigrovim nosom’, koja je rastegnuta celom širinom, bez vidljivog razdvajanja između maske i LED prednjih svetala. Dizajn prednjeg dela vozila nastavlja se i na zadnjem kraju, sa karakterističnim linijama na oba kraja vozila, što daje vozilu konsistentan oblik iz svih uglova.

Novi konceptni kompaktni SUV Signature
Kia Signature, nedavno predstavljen kao koncept SP na indijskom salonu automobila, razotkriva evoluciju dizajna.

Koncept malog sportskog terenca, koji će biti namenjen globalnim tržištima, pokreće napredna tehnologija.

Signature, odvažan i elegantan, združuje savremenu lepotu, najnovije tehnologije i punu upotrebljivost u pametnom, kompaktnom obliku.

Sa širokom maskom i dugim poklopcem motora, kao i dizajnom zadnjeg dela, koji sa širokim zadnjim svetlima i linijama karoserije naglašava stabilnost, Signature odskače na putu. Napred su njegova svetla povezana ‘tigrovim nosom’, sa integrisanim dnevnim svetlima.

 

 

 

Njegova široka ramena, sa staklenim krovom, koji se proteže do zadnjeg kraja, ovom kompaktnom sportskom terencu daju dašak sportskog stila. Spoljašnji izgled završavaju stilski elementi, koji doprinose savremenom dizajnu vozila. To su između ostalog uska prednja i zadnja LED svetla, oštre linije, koje zadiru u karoseriju i precizni metalni detalji.

Signature, koji kao i svi ostali noviji model iz Kije privlači poglede, najavljuje dolazak modela za mlade stvaraoce trendova.

Koncept predstavlja Kijin kompaktni SUV, spreman za serijsku proizvodnju, a koji stiže ove godine. Dizajn koncepta uticaće i na buduće modele, koje će Kija prodavati na globalnim tržištima.

 

Azijska premijera potpuno električnog koncepta ‘Imagine by Kia’
Koncept ‘Imagine by Kia’, razotkriven nedavno na salonu u Ženevi, sada u Seulu doživljava azijsku premijeru.

Potpuno električnu sportsku limuzinu su dizajnirali u Kijinom evropskom dizajnerskom centru u Frankfurtu.

Gregori Gijom, potpredsednik dizajna u Kia Motors Europe, o konceptu je rekao: “Kod dizajna električnog automobila ne želimo samo odgovarati na brige kupaca po pitanju dometa, performansi, mreže za punjenje i vozne dinamike. Želimo da vam se od oduševljenja naježi koža kada ga vidite i kada ga vozite,” objašnjava Gijom. “Zato je naš koncept potpuno električnog vozila dizajniran tako da ubrzava puls, ali ujedno i označava naš kompletan  i emocionalan pristup elektrifikaciji.”

Ovaj koncept, koji je vizuelno utelovljenje Kijine privrženosti napredovanju ka uzbudljivom svetu elektrifikacije, prvo je Kijino potpuno električno 4-vratno vozilo. Koncept, koji svojim dizajnom teško možemo svrstati u neki od razreda automobila, skladno kombinuje elemente mišićavog sportskog terenca, elegantne i sportske porodične limuzine, kao i svestranog i prostranog krosovera.

Koncept ‘Imagine by Kia’ predstavlja Kijin progresivniji dizajnerski jezik budućnosti, sa inteligentnim doradama postojećih motiva i karoserije, koju karakterišu kombinacija napetih linija karoserije, oštre dizajnerske crte i efikasnija aerodinamika.

Kijino evropsko dizajnersko odeljenje obilato koristi arhitektonsku konstrukciju šasije, namenjene električnom motoru, kako bi se maksimalno iskoristio prostor u kabini i tako kreirala prozračna i prostrana kabina. Kao duhovit odgovor na trenutnu opsednutost automobilske industrije sve većim ekranima visoke rezolucije koncept donosi čak 21 monitor sa vrlo velikom rezolucijom. Postavljeni su sinhronizovano na vrhu armaturne ploče i izgledaju uobičajeno i usklađeno.

Iako koncept ‘Imagine by Kia’ trenutno još nije namenjen serijskoj proizvodnji, najavljuje dizajnerske elemente eksterijera i enterijera, koji se može vrlo lako prilagoditi budućoj serijskoj proizvodnji ovog brenda.

Kia R.E.A.D. – sistem prilagođavanja vožnje raspoloženju u realnom vremenu
Kia Motors u Seulu predstavlja nove tehnologije, razvijene za post-autonomnu vožnju. Kijin sistem prilagođavanja vožnje emocionalnom raspoloženju u realnom vremenu (R.E.A.D.) je usmeren u budućnost, kada će autonomna vozila biti norma, a poboljšanje iskustva čovekove mobilnosti prioritet.

Sistem R.E.A.D. može pomoću tehnologije veštačke inteligencije i prepoznavanja bioloških signala analizom vozačevog emocionalnog stanja u realnom vremenu optimizovati i pojedinačnoj osobi prilagoditi prostor u kabini vozila. Tehnologija prati vozačevo emocionalno stanje  upotrebom senzora, koji čitaju njegove izraze lica, puls i provodnost kože (elektrodermalna aktivnost). Sistem prilagodi kabinu sa obzirom na ocenu pet osećaja i tako stvara bolju sredinu. Tehnologija mašinskog učenja veštačke inteligencije omogućava kreiranje osnove ponašanja korisnika, na osnovu čega sledi identifikacija uzoraka i trendova i u skladu sa tim prilagođava kabinu.

Sistem R.E.A.D. je predstavljen zajedno sa tehnologijom V-Touch, koja se kao prva na svetu odlikuje nadzorom pomoću virtuelnih kretanja. V-Touch koristi 3D kameru, koja prati  korisnikove oči i prste, čime omogućava upravljanje nekih funkcija u vozilu preko nenametljivog ekrana, projektovanog na vetrobranskom staklu. Pomoću jednostavnih pokreta prstima svi putnici u vozilu mogu menjati ambijent u kabini, uključujući osvetljenje, klima uređaj i zabavni sistem, što znači da u vozilu više nisu potrebni dugmad ili ekrani osetljivi na dodir.
 
Sledeća funkcija inovativnog sistema R.E.A.D. je Kijino vibriranje sedišta u skladu sa emitovanom muzikom, što znači da putnici mogu prilikom slušanja ‘osetiti’ svoje omiljene pesme. Tehnologija, koja se temelji na obradi signala, prilagođava vibracije sedišta u skladu sa frekvencijom zvukova emitovane muzike. Unapređenje udobnosti u kabini može se postići i masažnim vibriranjem sedišta, a za veću bezbednost tu je i upozoravajuće vibriranje, koje aktiviraju napredni sistemi asistencije.

Posetioci Kijinog izložbenog prostora mogu tokom organizovanih turneja i sami isprobati sistem R.E.A.D.

 

Kia. Prva za ljude.

***

 

Kia Motors Corporation spada među najuspešnije globalne automobilske kompanije sa naglašenim smislom za kvalitetne automobile za mlade u srcu. Kompanija osnovana 1944. godine proizvede oko 3 miliona vozila godišnje, koja putem razgranate prodajno-servisne mreže prodaje u 180 država. Kompanija širom sveta zapošljava više od 51.000 ljudi, ima godišnje prihode u visini 47 milijardi američkih dolara i njihov adut je evropski automobilski način rada. Ključna uloga u razvoju vozila namenjenih evropskom tržištu poverena je tehničko-razvojnom i dizajnerskom centru u Frankfurtu. Dizajniranje svih vozila Kija odvija se pod vođstvom svetski poznatog nemačkog dizajnera Pitera Šrajera. Njegov rad potvrđuju brojne evropske i međunarodne dizajnerske nagrade, kao što su red dot award, iF product design award i Automotive Brand Contest za najbolji dizajn u automobilizmu. U studiji 2017 JD Power IQS Kija je zauzela 1. mesto od svih brendova. Izrazito evropsku orijentisanost Kija dopunjuje svojom modernom fabrikom u slovačkoj Žilini i evropskim tehničkim centrom za razvoj i proizvodnju motora, koji Kiju postavljaju na tron proizvođača automobila sa rekordno niskom potrošnjom goriva. Kija je između ostalog i zvanični automobilski partner Svetskog prvenstva u fudbalu i UEFA liga Evrope, najvećeg svetskog klupskog takmičenja i glavni sponzor teniskog grand slama turnira Australian Open. Slogan kompanije »The Power to Surprise« predstavlja globalnu posvećenost proizvodnji automobila, koji modernom tehnikom, naprednim rešenjima i neprestanim inovacijama premašuju očekivanja kupaca i sa revolucionarnom 7-godišnjom garancijom predstavljaju najbolji izbor za Vaš novac.

 

 

Sve Kompaktna SUV Sportski EV / Hibridi Karavani