Test: Kia Sportage 1,6 T-GDI, D-Motion, jun 2022

Kia Sportage 1.6 T-GDI na testu, peta je generacija modela koji je nastao teško shvatljivom kooperacijom i za 20 godina stigao do statusa bestsellera

18.7.2022

Kia Sportage, model je sa sada već 29 godine dugom istorijom, koji je dokaz da čak i u tako kompetitivnoj industriji kao što je autoindustrija, bajke postoje. Godine 1993., kada je nastala prva generacija modela Sportage, KIA je bila marka za koju niko živ nije znao u svetu a kamoli na našim prostorima. Do kupaca u Srbiji (tada zapravo još uvek neke od evolucija Jugoslavije) stigla je 1999. a prodavala se uz neko nemušto objašnjenje …”pa to je u stvari Mazda, samo nije Mazda, ali je iz Koreje”…

Iz današnje perspektive možemo da se divimo tadašnjem uvozniku, koji je imao petlju da plasira takav proizvod iz, tada za nas, tamo neke Koreje. A koje Koreje, severne ili južne malo ko je i pitao i mario. Nije bilo iz Japana i to je bilo sasvim dovoljno. U osnovi, prvi Sportage je bio pravi „hibrid“. Imao je platformu, motor i prenos od Mazde, i radilo se o tome da je kompanija Ford/Mazda davala razvoj, a KIA jeftinu radnu snagu. A Sportage se, između ostalog, proizvodio i u Nemačkoj, u pogonu Karman!

Dve i po decenije kasnije upravo na toj “jeste – nije” marki automobila možemo da se uverimo kako izgleda prerastanje od autsajdera do trendsetera. Ona “tamo neka”, KIA danas se pita, u njoj rade najbolji dizajneri i inženjeri sveta, a vlasnika nekog od modela ove marke komšije sada gledaju sa zavišću a ne sa podsmehom. KIA ni u svetu, a ni kod nas više nije egzotika nego nešto što se ozbiljno uzima u razmatranje. Doduše, nije više ni ono što je nekada bio glavni argument – jeftina.

Model Sportage je postojao pre opšte pomame za SUV segmentom, a u pravom trenutku već bio uveliko spreman. Danas, u svojoj petoj generaciji Sportage je model sa kojim Kia ozbiljno računa kada su brojke prodaje u pitanju, a posledično i zarada kompanije. Doduše i model koji ima zastrašujuće brojnu konkurenciju u C-SUV segmentu, od Nissana Qashqai, Mazda CX5, Hyundai Tucson, Toyota C-HR, Seat Ateca, pristižući Alfa Romeo Tonale, a i mnogi drugi.
Nova Kia Sportage, koja skoro da je prestala da bude nova dok smo je dočekali za test, što zbog Covid-19 pandemije, što zbog čipova, što zbog čišćenja lagera prethodnog modela, pokazala je da ova marka ima „petlju“ kada je dizajn u pitanju. Nema ovde ni pomena „evoluciji“, „prepoznatljivosti“ i „tradicionalnim vrednostima“ marke. Sve ove floskule kojima se često opravdava nedostatak mašte padaju u vodu, kada je Kia Sportage pete generacije u pitanju.

……..

Za pregled celog članka kliknite na link OVDE.

Poslednje vesti