Auto Bild uporedni test - Kia Ceed na prvom poređenju
Auto Bild, 12. oktobar 2018.

Ogromno iznenađenje: „sid“ se nalazi na poziciji ispred „golfa“. I to sa punim pravom, jer jedva da poseduje slabe strane. Dakle, čestitamo Kiji, to nisu mnogi uspeli.

8.11.2018

Sa novim „sidom“ Kija je dospela u sredinu kompaktne klase gde polako, ali sigurno postaje tesno, pogotovo za nove takmace

Automobili iz Koreje su iz generacije u generaciju sve bolji. Takva je situacija već godinama na našim testovima u kojima učestvuju Hyundai i Kija. Možda vam zvuči kao fraza, ali to je činjenica, što naravno ima i svoje posledice.
Ali, idemo redom. Već tokom prve vožnje nam se svideo novi „kija sid“, ali sada i ovde mora da se izbori sa vrlo jakom konkurencijom. Pre svega sa „VW golfom“, koji je izvorna mera klase, ali takođe i sa „hondom sivik“, „opel astrom“ i „reno meganom“, a svi oni imaju oko 130 KS i troše malo benzina.

Izvršili smo detaljne provere i zaključili da je „golf“ gubio poene u nekoliko poređenja do sad. Doduše retko, ali ipak: 2002. godine je izgubio od „reno megana“ i 2007. godine od „tojote auris“. Ali, to je bilo to – tada su novi „megan i „auris“ bili u najboljoj formi ikad. Inače, „golf“ je uvek pobeđivao sve i svakoga. Ali, još jedna po sebi poznata stvar je da sve ima svoj kraj. I, automobili iz Koreje su, kao što rekosmo, sve bolji. Ali, pročitajte sami detalje ovog uporednog testa.

Dobro došla Kija! Ne u sredinu, već na vrh!

Samo su apostrof između E i D izostavili – „kija“ se zvala „Cee´d“. „Sid“ je skromno dizajniran, ali nije dosadan. Unutra je stilski ubedljiv i prilično dobro obrađen. Sa velikim i dobro čitljivim instrumentima i, što se ne može dovoljno često isticati, jednostavnim i neproblematičnim komandama, što nije slučaj kod svih takmaca. Pri tom „sid“ velikodušno nudi prostor. I u zadnjem delu vozila su odrasle osobe dobro zbrinute. Sedišta su dobila na konturi  i nude dobro bočno držanje. Pri tome „sid“ poseduje Spirit bogatu opremu.

Motor od 1,4 litre sa 140 KS je simpatičan, sa energičnim karakterom pogotovo pri startu, i zatim glatkom vožnjom. Tih samo pri srednjim obrtajima, sa blagom naklonošću ka brujanju. Za ovo poređenje bila je na raspolaganju verzija sa 7-stepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom (1.600 evra). Promene brzina su iznenađujuće nežne, ne preterano brze, ali možemo slobodno da damo preporuku. Puno posla je urađeno na šasiji, koja je „sidu“ sada obezbedila da bude udobna, i da upravljanje i kočenje bude upravo onako kako mi to volimo. Evropski. Kija je utegnula ogibljenje na ovom modelu, verovatno da bi se razgraničila od komfornog brata „hjundaija i30“. Direktno, ne baš previše preosetljivo upravljanje je ok, a pažnju su nam privukle i veoma dobre kočnice. „Sid“ sa zagrejanim kočnicama pri brzini od 100 km/h staje za 1,7 metara bolje od „golfa“.


Da zaključimo. Nova „kija sid“ u mnogim oblastima ide rame uz rame sa „golfom“. Pobedu, međutim, odnosi zato što već sada nudi motor koji ispunjava 6d-TEMP standard, zato što ima bolje kočnice, nudi odličnu garanciju (od sedam godina!) i zato što manje košta.

Zaključak

Ogromno iznenađenje: „sid“ se nalazi na poziciji ispred „golfa“. I to sa punim pravom, jer jedva da poseduje slabe strane. Dakle, čestitamo Kiji, to nisu mnogi uspeli.

 

  Kia. Prva po kvalitetu.

 

Za gledanje originalnog članka, molimo da preuzmete donji pdf fajl

Sve Kompaktna SUV Sportski EV / Hibridi Karavani